fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
A kártékony pedagógusok
2005. február 19., 13:52
Úgy tűnik, hogy 2005 a pedagógusok fekete esztendeje lesz. Iskolabezárások, elbocsátások, felsőoktatási "modernizáció" s minden más liberális jó ömlik a nyakukba. Ha a mai oktatásügyi minisztert hallgatjuk, akkor teljesen egyértelmű, hogy sorsukat megérdemelték, hiszen alapjában véve kártékony tevékenységeket folytatnak. Összefoglalóan: állandóan korlátozzák és frusztrálják a diákokat.

Ha a nagy bűnt részeire szedjük, azt láthatjuk, hogy a pedagógusok felesleges lexikális ismeretek erőltetésével fojtogatják a tanulókat, akik egyébként folyton kreatívak és öntevékenyek akarnak lenni, de ilyen elavult elnyomás mellett nem tudnak így létezni. A pedagógusok eme, felvilágosodásban is gyökerező dicséretes balhite mára korszerűtlen lett, mivel gondolkodó, tehát önálló vélemény kialakítására képes személyiségeket eredményezhet. A globálisan modern piacgazdaságban ilyenekre viszont nincs szükség, mert a modernizációs központok mértékadó gurujai mindig megmondják azt, hogy éppen melyik "szellemi" divatnak a követése korrekt. Aki túl sokat tud, immár rosszabb ember lesz. Félre a lexikális tudással! Találja fel az aktív állampolgár újra meg újra a langyos vizet - miközben eltelik az élete.
A teljesítményre és minőségre ösztönző szigorú iskola sem jó - értékeléseivel, házi feladataival, buktatásával stb. Nem jó, mivel feleslegesen nagyszámú versenyzőt teremt azoknak, akik már "bévül" vannak, s nem óhajtanak konkurenciát. Ne lehessen bukni, s ne kelljen hétvégén egy keveset dolgozni is az iskolában. Nem kell rend, nem kell fegyelem, nem kell teljesítményi sorrend sem, hiszen akkor nincs szabadság és kreativitás az életben sem. S az jó - mert majd valaki okos megmondja a médiában azt, hogy ilyenkor mi a teendő (mint Lenin elvtárs is cselekedte, antiliberálisan persze!).
A nevelő, tehát értékelveket is közlő és fegyelmező iskola elavult pedagógusaitól meg kell szabadulni. Helyettük a technikailag jól felszerelt, nagy létszámú központi iskolák kellenek, buszoztatással már hatéves kortól. A liberalizmus által oly nagyra tartott személyiségelv a kisiskolákban csak kártékony lehet, hiszen egy viszonylag zárt közösségen belül marad az ifjú ember. Míg a liberális iskola a diákparlamentek áldemokráciájába bevonható kevés "okosok" kiválogató iskolája. Mint a szocialista demokrácia hiperaktívokra irányuló iskolája, ahol a tömeg nyüzsög, míg a vezetésre alkalmasok (politikailag korrekt) akcióprogramokkal terelik az életet.
Rosszak a magyar pedagógusok, mivel nem értik a modern kreatív iskola lényegét, amely ahhoz vezet, hogy vezethető tömegek kerülnek ki belőle - fölösleges és zavaró saját gondolatok, értékrend és önállóság nélkül. A modern tömegtársadalom liberális urainak nincs szükségük műveltségre, tudásra (lexikális ismeretek is!), ahogyan közösségre sem. Nincs szükségük autonóm felsőoktatásra, szakmai rendezőelvekre. Mindent pótol az üzlet- és haszonelv hatékonysága, amely az iskolában kevesebb pedagógust kíván. A pedagógiai rendezettség s a szakmai időigényesség lebontása persze növeli a sehová sem vezető spontaneitást. Múlt és rend nélkül az iskola az állandó és fölösleges újrafelfedezések világa lesz.
Le a pedagógusokkal, s elő a menedzsereket! Az ő takarékosságukkal, tehát befektetések nélkül előáll az "élet iskolája", ahol már piac van, s nincsenek költséges közösségi kiadások. Mert valójában minek is iskola, ha szabad a kreativitás, s a diák önmegvalósít? Nobel-díjat érő felfedezés.

Tőkéczki László; Heti Válasz

hetivalasz.hu - fideszfrakcio.hu