Barsiné Pataki Etelka hangsúlyozta, hogy a 2007 után induló új költségvetési időszakban lehetőség nyílik arra, hogy az új belépők érdekeit érvényesíteni lehessen a kohéziós és strukturális alapok céljaiban. A magyar néppárti delegáció képviselője három fontosabb módosító indítványt említett, amelyet a főváros érdekében nyújtottak be. Az első módosító indítvány arra vonatkozott, hogy az új Kohéziós Alap finanszírozza a tömegközlekedést is. A következő módosító indítvány arra vonatkozott, hogy az úgynevezett "gördülő állomány", vagyis a szerelvények is finanszírozhatóak legyenek ebből az alapból. A harmadik módosító indítvány a fővárost magában foglaló központi régiót érinti. A központi régió néhány éven belül kieshet a kiemeltebben támogatott régiók közül, bár a következő években a strukturális alapokból még részesül az egyre csökkenő támogatásban. Barsiné Pataki Etelka a módosító indítvány kapcsán fontosnak nevezte, hogy az új tagállamok kieső régiói azonos elbírálás alá essenek a régi tagállamok hasonlóan kieső régióival, és ne a csatlakozási tárgyalásokkal, illetve a Koppenhágai Egyezménnyel elfogadott alapvetően kevesebb összegből kapják az évenkénti csökkenő támogatást.
Kupper András elmondta, hogy ezek a módosító indítványok a fővárosra is feladatokat rónak, hiszen ha ezeket támogatják az Európai Parlamentben, akkor a fővárosnak a 2006-os költségvetésébe be kell tervezni azokat az összegeket, amelyek a pályázatok előkészítéséhez szükségesek. A politikus hangsúlyozta, hogy ezekre a lehetőségekre a fővárosnak fel kell készülnie, és aktívan részt kell venni abban, hogy ezek a pályázati pénzek elnyerhetőek legyenek. Kupper András kiemelte, hogy a módosító indítványok esetleges elfogadása az útfelújításokat, a 2-es és a 4-es metró szerelvényeinek megvásárlását, adott esetben a BKV buszparkjának a felújítását jelentheti a főváros számára. "Budapestért nem elég csak kampányolni, dolgozni is kell érte" - szögezte le.
Kép és szöveg: T.Z. - Fidesz Webszerkeszőség
fideszfrakcio.hu