A közlemény szerint az üzemanyag jövedékiadó-tartalmának lehetséges csökkentését örömmel üdvözölnék, és jelentős eredménynek könyvelnék el, ám ezzel nem látják megoldottnak a közúti fuvarozói iparág helyzetét. Az MKFE korábban kifejtett álláspontja szerint a magas üzemanyag-ár nemcsak a jövedéki adó, hanem az ugyancsak magas, 25 százalékos áfa, a magas forgalmazói haszon és a kormányzat ellentmondásos magatartásának következménye is. A kormányzat szerintük ugyanis látszólag fellép az üzemanyag magas ára ellen, ugyanakkor, a költségvetés nehézségei miatt az áfa-bevétel növekedése révén érdekelt a magas árban.
Az MKFE szakértői által végzett számítások szerint az üzemanyag költsége csak töredéke azoknak a különböző elvonásoknak, adóknak, járulékoknak, amelyeket a fuvarozó vállalkozóknak fizetniük kell.
A Pénzügyminisztérium és a fuvarozók április 15-én lezárult szakértői tárgyalásain ugyanis egyetértés volt abban, hogy a fuvarozók által javasolt 10 forintos jövedékiadó-csökkentés által keletkező költségvetési bevételkiesést kiegyenlítheti a nagyobb gázolaj-forgalomból származó többletbevétel. A vállalkozói érdekképviselet közleménye kiemeli: a csütörtöki tárgyaláson a felek ugyan megállapodtak a megbeszélések folytatásáról, ám konkrét időpontban nem állapodtak meg.
MTI - fideszfrakcio.hu