A 77 millió euró összegből 50 millió eurót az M0 autópálya 40 kilométeres szakaszának megépítésére fordítja Magyarország, míg 27 millió eurót vasútfejlesztésre, s minkét hitel csökkenti infrastrukturális lemaradásunkat - fogalmazott Veres János.
Hozzáfűzte azt is, hogy a hitel futamideje 25 év, 7-8 éves türelmi idővel és EURIBOR közeli kamatszinttel, miközben nem számít fel az EIB rendelkezésre tartási jutalékot és kezelési költséget.
Az M0 autópálya beruházási összköltsége 335 millió euró, s ennek 85 százalékát az EU Kohéziós Alapja biztosítja - tette hozzá a pénzügyminiszter.
A vasútfejlesztéshez felvett 27 millió euró hitel a Budapest-Cegléd-Szolnok-Lökösháza vasútvonal 2008-ra elkészülő rehabilitációját szolgálja, amelynek keretében összesen 135 millió eurót fordít beruházásra a MÁV.
Wolfgang Roth bejelentette, hogy az EIB a Magyar Fejlesztési Bankkal karöltve kész 500 millió eurós garanciakeretet biztosítani a magyar önkormányzatok számára annak érdekében, hogy a fejlesztésekhez a saját erő hiányát garanciával pótolják. Hozzátette azt is, hogy ez a garanciakeret költségvetésen kívüli tételnek számít.
A garanciakeret nem tévesztendő össze a Sikeres Magyarországért program keretében kínált önkormányzati hitelprogrammal - egészítette ki az információt Erős János, a Magyar Fejlesztési Bank vezérigazgatója, aki egyben az EIB igazgatóságának is tagja.
Az EIB készen áll arra, hogy a budapesti metró építéséhez jelentős hitelt nyújtson, a tárgyalások azonban még nem vezettek eredményre - hangsúlyozta Wolfgang Roth.
A most bejelentetett 77 millió és a Diák Hitel Központnak nyújtott 100 millió euró összegű hitel mellett az EIB 50-50 millió euró összegű hitelszerződést kötött az OTP Bankkal és a Magyar Külkereskedelmi Bankkal.
Az EIB, az Európai Unió beruházási bankja 1990 és 2004 között összesen 4,24 milliárd euró összegben nyújtott hitelt magyarországi, elsősorban infrastrukturális fejlesztésekhez.
MTI - fideszfrakcio.hu