"A Fővárosi Közgyűlést a BKV semmibe veszi, az ágazati főpolgármester helyettes (Vajda Pál) szavait, döntését a BKV semmibe veszi, ez oly szintű cinizmus a várossal szemben, hogy itt mindenképpen drasztikus intézkedésre van szükség" - mondta.
Kupper András szerint "nem a prémiumon szokás gondolkodni", amikor a közlekedési cég önhatalmúan megszegi a fővárossal kötött szerződését. Ezzel utalt arra, hogy Vajda Pál főpolgármester-helyettes egyes BKV-járatok ritkítása miatt 20 százalékos prémium-megvonást javasolt a BKV menedzsmentjének.
Az ellenzéki politikus arra is felhívta a figyelmet, hogy a BKV 2005. évi üzleti terve szerint a 60 milliárd forintban maximalizált hitelállomány fölé tervezi a hiányát, miután a 2004. évi 44,2 milliárd forinton túl, további 22,1 milliárd forint veszteséggel számol.
Közölte, úgy tudja, a BKV további buszjáratokat is alvállalkozásba kíván adni, de ehhez nem kérte ki a főváros felhatalmazását.
Kupper András kitért arra is, hogy míg más országokban egy járművezetőre két kiszolgáló munkatárs jut, addig a BKV-nál ez az arány éppen fordított: 12.700 dolgozójából mindössze 4.700-an vezetnek járművet.
A fővárosi politikus annak kapcsán beszélt minderről, hogy a főváros tulajdonosi bizottsága hétfőn tárgyalja a közműcégek elmúlt évi beszámolóit, s a 2005. évi terveket. A Fidesz-MKDSZ nem fogadja el egyiket sem - közölte Kupper András.
MTI - fideszfrakcio.hu