fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
Nagy bejelentések után lehangoló tények
2005. május 24., 13:36
Demszky Gábor a közelmúltban úgy fogalmazott: "A 4-es metró építését a kormánnyal közösen elkezdtük a Baross téren, jövőre kezdődik az állomások építése és az alagútfúrás". Ugyanakkor a főpolgármester által is fontosnak gondolt teljes metróvonal építési munkálataiba úgy vágott bele, hogy annak a Gyurcsány kormány nem teremtette meg a törvényi feltételeit, ezért a 4-es metrót a jelenlegi formájában az Európai Beruházási Bank sem finanszírozza - mutat rá Kupper András közleményében.

Úgy látjuk a szocialista, szabaddemokrata koalíció nagy erőkkel sarkantyúzza a 4-es metró jelentette vasparipát, miközben nem veszi észre, hogy azon fordítva ül. Ekkora igyekezetet a metróberuházás ürügyén legutóbb 2002-ben, az uniós választások kampányában láttunk. A köztes idő munkatempóját azonban híven jelzi, hogy a 2002-es kormányváltás óta több mint egy évnek kellett eltelnie, hogy elfogadják a metró törvényt. Újabb fél év szükségeltetett ahhoz, hogy a kormány megkösse a szerződést a Fővárossal, ám még ekkor sem volt a 4-es metrónak jogerős építési engedélye. Aztán egy újabb év telt el, míg a 4-es metró megállói számának 14-re bővítését az EP kampányban Demszky bejelentette.
Tegnap a Parlamentben a finanszírozást illető ellenzéki interpellációra Veress János pénzügyminiszter nem adott semmiféle választ és Demszky Gábortól is csak egy újabb óhajt hallottunk, nevezetesen, hogy a kormány sürgősséggel módosítsa a vonatkozó jogszabályt.
Ha valóban komolyan gondolja a főpolgármester, hogy az elmúlt időben soha nem volt még ennyire gyümölcsöző a kormány és a Főváros viszonya, akkor érdemes elgondolkodnia városvezetői alkalmasságán.

2005. május 24. kedd

Kupper András
frakcióvezető