Munkácsi Imre, a környéken lakó egyik felperes elmondta, hogy másodfokon is pert nyertek az Andor utcai lakók a főváros ellen, a keresetet a megnövekedett forgalom által okozott károk megtérítése miatt indították. Mint mondta, a közelmúltban hozott másodfokú döntés megerősítette az elsőfokú bíróság ítéletét és kimondta, hogy a fővárosi önkormányzat kártérítési felelősséggel tartozik az érintett 300-400 ingatlan tulajdonosának.
Az elsőfokú bíróság által felkért szakértő 10-30 százalékos értékcsökkenést állapított meg a környékbeli ingatlanokban, ami lakásonként 1-4 millió forintot is jelenthet.
Ezen kívül a másodfokú bíróság felhívta az elsőfokú bíróságot arra, hogy vegye figyelembe a károk megállapításánál a levegőszennyeződést, a zajt és az egészségkárosító hatásokat is.
A Fővárosi Közgyűlés Fidesz-MKDSZ-frakciójának vezetője, Kupper András rámutatott: a főváros a 300-400 ingatlantulajdonosnak akár 5-6 milliárd forint kártérítést is kifizethet. Felidézte, hogy a főváros a Lágymányosi-híd beruházása kezdetén az eredeti tervek szerint a híd forgalmát a Hamzsabégi útra terelte volna, de a lakók tiltakozása ezt meghiúsította. Az M1-es és az M7-es közös szakaszának forgalmát így az Andor utcára kellett terelni, s most
"autópályányi forgalom"
áramlik át a kertvárosban lévő kétsávos úton.
Kupper András felhívta a figyelmet arra is, hogy annak idején a főváros sem vitatta a lakások értékcsökkenésének tényét, ám Demszky Gábor 1998 óta adós az erről szóló határozat végrehajtásával. "A városvezető SZDSZ-MSZP-koalíció napirendre sem akarja venni az ügyet" - figyelmeztetett Kupper András. Mint mondta: amennyiben Demszky Gábor a közeljövőben megegyezne az érintett lakókkal, 1-1,5 milliárd forinttal csökkenne a kártérítés összege.
MTI - fideszfrakcio.hu