A Grand Vitara terepjáró utódja, vagyis a Távol-Keleten Escudo nevet viselő terepjáró egyáltalán nem azonos a Suzuki-FIAT által közösen kifejlesztett autóval - hangsúlyozta Tihanyi Tamás, a Magyar Suzuki Rt. szóvivője. A Vitara újabb generációja (amelyet Európában továbbra is ugyanezen a néven forgalmaznak majd) ősszel érkezik az öreg kontinensre, így hozzánk is. A gyári cáfolat azt követően vált szükségessé, hogy egyre-másra látnak napvilágot találgatások az olasz-japán-magyar szabadidő-autó (SUV) külsejére vonatkozóan. Azt már korábban megerősítette a magyar leányvállalat, hogy gőzerővel folyik a koprodukciós modell sorozatgyártásának előkészítése. Leghamarabb az idén ősszel vagy télen gördülhetnek le a szalagról az első járművek.
Ahogyan arról már korábban hírt adtunk, az új esztergomi autók kétharmada Suzuki emblémával, harmaduk FIAT logóval ellátva gördül majd le az esztergomi gyár futószalagjáról. Mindkét változata megvásárolható lesz benzines- és dízelmotorokkal, előbbit a japán cég, míg utóbbit a FIAT szállítja (nagy valószínűséggel a világsikert aratott Multijet dízelmotorok kerülnek a járművekbe).
Az esztergomi SUV külsejéről - amely a japán cég első szabadidő modellje lesz - egyelőre tehát keveset, sőt semmit sem tudni, csupán homályos utalásokból következtethetünk a formavilágra és a felépítésre. Egy biztos: a korábban Suzuki Concept X-2 néven megismert tanulmányautónak semmi köze az új esztergomi gyártású modellhez. A terepjárót ugyanis Európában a Vitara utódjaként (Japánban Escudoként) hozzák majd forgalomba. A Suzuki mérnökei kifejlesztettek egy másik koncepcióautót is, ám egyáltalán nem valószínű, hogy a Concept X lenne az új magyar autó alapja. Annál is inkább, mert hírek szerint jövőre egy közös FIAT-Suzuki fejlesztésű kis sportkocsi sorozatgyártása is megkezdődhet Magyarországon.
Forrás: Hídlap