Gyurcsány Ferenc kormányának teljes felszámolási és végkiárusítási receptje a következő:
1. Bízz meg olyan vezetőket, akiknek nincs kötődésük a céghez, sőt szakterületük se a vasút legyen! Mindezért adj nekik milliós fizetést!
2. Gondoskodóan járj kedvében a szakszervezetek felső vezetésének különböző nagyságú juttatásokkal!
3. Szeleteld fel a vállalatot, állandó öncélú átszervezésekkel!
4. Ügyelj arra, hogy a dolgozók bizonytalanságban éljenek: létszámleépítésekkel, kiszervezésekkel tarts állandó félelmet bennük!
5. Amennyiben ezek stimmelnek kezdődhet a végkiárusítás!
Miként működik a recept a gyakorlatban! A MÁV Rt. központi irányításába az elmúlt évben 227 külsős munkatárs került - mutatott rá Szalay Ferenc. A 2005 évre tervezett létszámleépítés majd ötezer dolgozót érint, amely a hírek szerint csak az első része az eltervezett óriási 10-12 ezer ember érintő elbocsátásoknak. A 12 órás üzemidő bevezetésének terve is összefügg az említett leépítésekkel. Annak ellenére történnek mindezek, hogy az emberi erőforrást kiváltó technikai fejlesztések sajnos nem valósulnak meg. Amióta a Gyurcsány Ferenc által favorizált válságmanagerek irányítják a MÁV-ot a 2004-ben mért hosszú lejáratú hitelállomány 123 milliárd forintról duplájára 246 milliárd forintra nőtt. A dolgozók úgy sejtik, hogy a hatalmas összegek felhalmozódásának egyetlen jól körülhatárolható oka van, mégpedig a cég teljes kiárusításának megkönnyítése - mondta a képviselő.
Szalay Ferenc a dolgozók nevében a következő kérdésekkel fordult Kóka János miniszterhez:
Ön szerint mely haladó, lendületes, bátor, és igazságos szociáldemokrata gondolatban szerepel az, hogy szabadítsd meg az egyszerű embert a munkahelyétől?
Hány embert érintenek majd a Gyurcsány-kormány létszámleépítései a MÁV-nál?
Mi a valós oka a 12 órás üzemidő bevezetésének?
Mi az oka a hitelállomány egy év alatti megduplázódásának?
Mi az oka az eladósodottság ilyen mértékű növekedésének?
A MÁV az elmúlt években közel ötven 100%-os tulajdonú leányvállalatot alapított, további 50-ben pedig üzletrésszel van jelen. Az elmúlt három évben mennyi munkavállalót érintett mindez, és hány milliárdjába került ez az adófizetőknek?
A Kóka János helyett válaszoló politikai államtitkár válaszában hangsúlyozta, hogy nincs szó a MÁV kiárusításáról, csak a társaság átszervezéséről a hatékonyabb működés érdekében. A létszámleépítésekről szólva az államtitkár elmondta, hogy arról a szakszervezetekkel megállapodást kötött a kormány, amely gondoskodni fog az állástalanná válók jövőjéről.
Szalay Ferenc nem fogadta el az államtitkár válaszát.
fideszfrakcio.hu