Reagálás Gyurcsány Ferencnek, a Kossuth Rádióban elhangzott reggeli interjújára
Abban egyetértünk Gyurcsány Ferenccel, hogy örülni lehet az autópálya-építésnek, de az útépítési program felgyorsítása elsősorban annak köszönhető, hogy Magyarország uniós tagállamként könnyebben jut hitelekhez. A kormány az autópálya-építésekhez semmit nem tett hozzá, mivel a költségvetésből egyetlen fillért sem rendelt mellé, így az építkezések kifizetése a következő kormányzati ciklusokra marad.
Szakmailag valótlan a miniszterelnök állítása a horvátországi útépítésekről, mivel a horvát autópályákon is vannak csomópontok, sőt több kilométer hosszú alagutak és viaduktok, és itt is három irányban építették a gyorsforgalmi utakat. Sajnos a magyar autópálya-építés jóval drágább mind a horvátországi, mind a korábbi magyar autópálya-építkezéseknél is. A miniszterelnök kisajátítja az előző kormány alatt elkezdett és a következő ciklus alatt befejezendő útszakaszokat is, mivel az újonnan építettekhez számítja ezeket.
A Fidesz-Magyar Polgári Szövetség Országgyűlési Képviselőcsoportja szerint jó volna, ha a miniszterelnök nem akarná megmondani, hogy a magyar emberek mire legyenek büszkék, hiszen a választási kampányban megígért 800 helyett mindössze 370 kilométer gyorsforgalmi út készül el ebben a ciklusban.
Budapest, 2005. július 26.
Manninger Jenő
országgyűlési képviselő
fideszfrakcio.hu
Cikk: | Kevés, de drága |