A hónapok óta folyamatos benzin- és gázolaj-áremelkedés miatt a taxitársaságok kénytelenek "tarifarendezést" végrehajtani, vagyis emelik a viteldíjakat.
Horváth Pál, a Rádió Taxi ügyvezető igazgatója a lépést nem csupán az üzemanyag-drágulással magyarázta, hanem kitért arra is, hogy a személyfuvarozó cégek már jó ideje nem építik be áraikba a KSH által közölt fogyasztói áremelkedést sem. Tájékoztatása szerint a cég átlagosan 10 %-kal emeli tarifáit augusztus végéig. A rendelésre érkező taxi a kilométerenkénti jelenlegi 176 helyett 186 forintot számláz majd. Az utcán leintett kocsi viteldíja nem módosul, hiszen a maximumon, 240 forinton áll most is, míg a szerződéses partnerek 175 forintért kapnak autót a jelenlegi 160 forint után.
A Taxi 2000 ugyancsak lép - mondták a cégnél. Számításaik szerint 7-8 %-os drágulás lesz, attól függően, hogy melyik tarifa szerint és mennyit utazik az ügyfél. A bevezetés időpontját még nem döntötték el, ám augusztus végén már bizonyosan az új árakat használják. Ahhoz, hogy egy társaság biztosan rentábilis legyen, még az új díjaknál is magasabb árakkal kellene működnie - tették hozzá a Taxi 2000-nél.
A BudaTaxi és a Tele5 szintén rendezi a tarifáit - nyilatkozta a NAPI Gazdaságnak Dudás Zoltán, a két céget tömörítő Buda Kft. ügyvezető igazgatója. Az áremelést augusztus 1-15. között hajtják végre, s minden tarifát érint majd. Dudás szerint a fővárosi díjemelésekben érdemi különbségek nem lesznek. Horváth Pál nem hiszi, hogy a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) kivetni valót talál majd a taxivállalatok látszólag összehangolt lépésén, hiszen a drasztikusnak mondható üzemanyagár-drágulás óta nem tud olyan cégről, amely emelte volna árait. Így a tarifaemelés immár elodázhatatlanná vált, s ezt a GVH-nál is tudják. A taxivállalatok szerették volna az alapdíjat is emelni, erről azonban nem a cégek, hanem a Fővárosi Önkormányzat illetékes szervei határozhatnak.
Napi Online - fideszfrakció.hu