Jómagam, noha itt élek, de a helyi autósok többségével együtt alig járok Budapestre, majdnem mindegynek vélem, hogy mekkora az autópályadíj az M5-ösön. Ebben velem értenek egyet többek között a kalocsaiak, bajaiak, pécsiek és szolnokiak, de egyelőre a szegediek is, mert ők még csak álmodnak arról, hogy autópályán utazhassanak. A leköszönt s az általam egyébként sok egyéb okból kedvelt kormány nem a szerintem helyesnek vélt elvek szerint alakította közlekedéspolitikáját. Azt sem tudta elérni, hogy az M5-ös olcsóbb legyen (erre esélye sem volt), s nem is épült ki a déli országhatárig a sztráda, noha a jelenlegi feltételek mellett már készen is lehetne.
Most az a kérdés, hogy mikor és hogyan épül tovább az M5-ös. Noha kormányváltás volt, én szkeptikus vagyok abban a tekintetben, hogy ez egy éven belül eldől. A miniszteri biztos azt mondja, hogy a kormány már októberben kialakítja álláspontját, de ezt követően még 6-9 hónapos tárgyalássorozat szükséges a részletek tisztázásához. A tárca helyettes államtitkára azt nyilatkozta, hogy az új közlekedéspolitikai koncepció januárban kerül a kormány s márciusban az országgyűlés elé. Ezek szerint az M5-ös ügyét az országos koncepciótól elkülönítve kellene kezelni, ami furcsa, ezért jó okot ad majd minden késedelem indoklásához. A legmeghökkentőbb hír pedig az, hogy a tárca közbeszerzési eljárást írt ki már a szakértői csapat kialakítására is! Szerintem ez is annak a jele, hogy mindenki mástól várja a megoldást.
Petőfiszállás lakói tehát nyugodtak lehetnek, még legalább egy évig nem veri fel munkagépek zaja a környék csendjét.
Petőfi Népe - fidesz.hu