Kupper András rámutatott, a ferihegyi gyorsvasút megépítése közös érdeke mind a budapestieknek, mind a Budapestre látogató külföldieknek, de az egész országnak is.
"Jelentősen javíthatja az országról kialakult képet, és egyébként is tarthatatlan helyzet az , hogy Budapest vérkeringésével semmilyen kapcsolata sincs a Ferihegyi repülőtérnek" - tette hozzá. A fővárosi Fidesz frakcióvezetője leszögezte, hogy a Budapest Airtport Rt. privatizációját elhibázott koncepciónak tarják, hiszen a cég éves szinten 13,6 milliárd forintot termel ki. Ha a privatizáció mégis lezajlana, akkor annak úgy kellene történnie, hogy abból a város a legtöbbet profitálhasson, ezért egy előterjesztést nyújtanak be a Fővárosi Közgyűlésnek. Ebben az előterjesztésben kérik a fővárost, hogy élve felterjesztési jogával javasolja azt a kormánynak, hogy ha megtörténne a privatizáció, akkor érvényesítsen egy különleges szempontot, nevezetesen azt, hogy élvezzen előnyt az a befektető, aki összeköti a Ferihegyi repülőteret a Nyugati, vagy a Keleti pályaudvarral.
Elhibázott kormánypárti elgondolások
Emlékeztett rá, korábban már készültek tervek arra vonatkozóan, hogy hogyan lehet összekötni a Nyugati pályaudvart és a repülőteret, de közlekedési szakemberek szerint a Keleti pályaudvarral történő összeköttetés is elképzelhető. "Én azt gondolom, hogy elképzelhetetlen egy olyan európai főváros, amelyiknek nincsen közvetlen kapcsolata saját repülőterével. Tudomásom szerint Budapesten kívül Európában csak Szófia rendelkezik kapcsolat nélküli repülőtérrel" - tette hozzá. Rámutatott, egyes kormánypárti politikusok felvetették, hogy a Nyugati pályaudvart a Déli pályaudvarral egyetemben meg kellene szüntetni, kijjebb kellene telepíteni. "Ezt elfogadhatatlannak tarjuk, hiszen a tömegközlekedés javításának pont az volna az egyik eszköze, hogy az átszállási időket, átszállási távolságokat minél rövidebbre fogjuk" - fejtette ki.
Szöveg: T.Z. - Fidesz Webszerkesztőség
Fotó: Fidesz-MKDSZ frakció