A 2-es és a 4-es metró napokban lezárult járműbeszerzési pályázatának feltételeinek módosítását szorgalmazta Kupper András a fővárosi Fidesz elnöke az Örs vezér téri metróvégállomásnál tartott sajtótájékoztatóján, rámutatva: el szeretnék elérni, hogy a 2-es metró és a HÉV nyomvonala összeköthető legyen. Emlékeztetett arra is, hogy az első metróvonalat eleve úgy tervezték, hogy a Népstadiontól kéregvezetésű vasútként megvalósulhasson ez az összeköttetés. Ezért - fogalmazott a fővárosi politikus - olyan szerelvényeket kell majd vásárolni, melyek felső áramszedővel rendelkeznek.
A javaslatot nem a Fidesz-MKDSZ fogalmazta meg, hanem egy civil szervezet, a fővárosi Fidesz csak felvállalta az ötletet, melyet a Városüzemeltetési bizottságban is képviseltek. Akkor Aba Botond, a BKV vezérigazgatója megfontolásra érdemesnek tartotta ezt a gondolatot, olyannyira, hogy a város Podmaninczky-tervébe is belekerült.
A XVI. kerületnek szüksége lenne a metróra
"Így végképp érthetetlen, hogy miért szavazta le a gondolatot a fővárosi közgyűlés, és miért nem került bele ez a feltétel a pályázati kiírásba" - hangoztatta Kupper András, aki reményét fejezte ki, hogy a főváros módosítani fogja a pályázati kiírást. Azt a szempontot kell figyelembe venni, hogy a jövőben valóban összekötésre kerülhessen a 2-es metró nyomvonala a gödöllői HÉV-vel - fűzte hozzá.
Tirts Tamás, a XVI. kerületi Fidesz választókerületi elnöke elmondta: minél hamarabb el szeretnénk érni, hogy az Örs Vezér terét ne végállomásként, hanem egy megállóként használjuk, és a metró felszíni gyorsvasútként menjen tovább Gödöllő felé. Hangsúlyozta azt is, hogy a XVI. kerület legnagyobb problémája a felszíni közlekedés. Emlékeztetett: annak idején ez a kerület öt falu - Rákosszentmihály, Sashalom, Cinkota, Mátyásföld és Árpádföld - összevonásával jött létre, ma azonban már egy hetvenezres, folyamatosan növekedő kerület, melynek mindenképpen szüksége van arra, hogy felgyorsítsák a közlekedését. Ha az összeköttetés megvalósulna, akkor 25-30 perccel megrövidülne az út a belvárosba vagy a budai oldalra - vélekedett Tirts.
2007 után az Unió segítene
"Gödöllő közlekedése rossz, annak ellenére, hogy három módon lehet megközelíteni a várost" - vette át a szót Szecsődi László, a gödöllői Fidesz képviseletében, kiemelve: sem a vonat, sem a busz, sem a HÉV közlekedése nem tökéletes, mert mindenhol átszállásra kényszerülnek az utasok. A politikus a főváros elemi érdekének nevezte, hogy az agglomeráció és Budapest között minél hatékonyabb kapcsolatot tudjanak teremteni. Kupper András kiegészítésül hozzátette: a beruházás összköltsége 20 milliárd forint, és a jelenlegi elképzelések szerint a metró a Rákosfalva megállónál jönne fel a felszínre. A Kerepesi út jelenlegi dugóit kiválthatná ez a fejlesztés - hangsúlyozta.
"Ha bele lehet építeni utólagosan is a pályázat feltételeibe igényeinket, akkor nincsen szükség új pályázat kiírására" - reagált újságírói kérdésre Kupper András, hozzátéve: Barsiné Pataki Etelka nemrég vitte keresztül az Európai Parlamenten azt a módosító indítványt, mely szerint az Unió a városi közlekedés gördülő állományát támogatni fogja. Rámutatott: ez a beszerzés, melyet a főváros bankhitelből kíván finanszírozni elképzelhető, hogy a 2007-es Európai Parlamenti költségvetési ciklusra már nem hitelből, hanem uniós pénzekből is megvalósítható lenne. A fővárosi Fidesz frakcióvezetője szerint Budapest vezetése elgondolkozhatna azon, hogy a pályázatot lefújja és más feltételekkel, uniós pályázatként nyújtsa be ismét 2007 után.
gondola.hu - fideszfrakcio.hu