Erre azért van szükség, mert a magyar vasút jövője nem pusztán pénzügyi, gazdasági probléma, hanem társadalmi kérdés is - mondta a képviselő. A vasút jelenti a vidéken élő emberek biztonságát, akik vonattal juthatnak el munkahelyükre, az iskolába vagy az orvoshoz, de a vasútnak fontos szerepe lehet a magyar versenyképesség növelésében is, amelyre jelenlegi állapotában alkalmatlan. A magyar vasút jövőjének biztosítása uniós követelmény is, hiszen Magyarország a csatlakozással vállalta az Unió számára fontos nemzetközi tranzitútvonalak működtetését is - emlékeztetett az Orbán-kormány közlekedési minisztere.
Fónagy János hangsúlyozta, hogy a magyar vasútnak többre van szüksége nagyképű miniszteri kijelentéseknél és tartalmilag üres kormányhatározatoknál. Mint mondta, az ideiglenes bizottság felállításával a lehető legmagasabb, törvényhozói szintre lehetne emelni a magyar vasút ügyét. A bizottság feladata lenne, hogy őszintén feltárja a vasút jelenlegi helyzetét, hiszen a társaság gazdasági csődje mára reális veszély. Fónagy János emlékeztetett, hogy a szó van a MÁV jegyzett tőkéjének leértékeléséről, valamint a MÁV használatában lévő, de kincstári vagyonba tartozó vagyonelemek átadásáról is a vasúttársaság tulajdonába. Mint mondta, ezek a trükkök nem jelentenek megoldást a vasúttársaság számára. Hozzátette: a vasút működését illetően nem várhatunk érdemi változást a társaság vezetésétől sem, hiszen az elmúlt években történt változtatások ellenére a társaság működése nem lett hatékonyabb. Fónagy János emlékeztetett, hogy a MÁV vezetése egy éve képtelen levezényelni a mozdonytendert és nem tudja visszafogni az indokolatlan luxuskiadásokat sem.
A magyar vasút jelenlegi aggasztó állapota tehát feltétlenül indokolja egy bizottság létrehozását, mert a társaság önállóan képtelen rendezni sorait. A bizottság felállítása érdeke az embereknek, nem is beszélve azokról a családokról, melyeknek megélhetését biztosítja a MÁV - mondta Fónagy János.
fideszfrakcio.hu