Elképzelhető ugyanis, hogy az Európai Bizottság átrajzolja a 4-es számú páneurópai közlekedési folyosó útvonalát. Herwig Nowak, a 4-es közlekedési folyosó fejlesztésével megbízott európai intézet főtitkára kijelentette: Romániának és Bulgáriának fokozott figyelemmel kellene követnie a kontinens nyugati és délkeleti részét összekötő 4-es folyosó útvonalának megváltoztatására tett javaslatokat, mert elveszíthetik a közlekedési kapcsolatot Közép-Európával. Az új fejlesztési stratégia során ugyanis a 4-es folyosó helyett egy új közlekedési tengelyt alakíthatnak ki, amely Budapestet nem Bukaresten, hanem Belgrádon és Nisen keresztül kötné össze Szófiával. Gheorghe Dobre szállításügyi miniszter szerint viszont a 4-es folyosó biztosan áthalad majd Románián, és a munkálatokat legkésőbb 2011-re befejezik.
Az útépítés egyébként a jelentős uniós támogatás ellenére megterhelné a román költségvetést, amelynek helyzetét megrendítették az árvizek. Calin Popescu Tariceanu miniszterelnök közölte, hogy az államháztartási hiány emiatt idén a tervezett 0,75 százalék helyett várhatóan eléri a GDP 1 százalékát. Emellett közölte, hogy az uniós csatlakozás miatt a GDP 3 százalékának megfelelő összeggel kellene növekedniük a költségvetési bevételeknek. Erre azért lenne szükség, hogy a tervezett 2007-es csatlakozáskor az ország rendelkezzen a brüsszeli támogatások lehívásához szükséges önrésszel.
Napi Gazdaság - fideszfrakcio.hu