Közölte: az állami támogatás korábban meghaladta a szervezési költségek 10 százalékát, most azonban 10 százalék alá csökkent. Az idén mindössze 10 millió forint támogatást kapott a rendezvény. Zilay Zoltán nehezményezte, hogy az agrártárcától nem kaptak anyagi támogatást a szervezők, és reményét fejezte ki, hogy a helyzet hamarosan megváltozik. Ha ugyanis ténylegesen elkezd működni a Magyar Bormarketing Iroda - ez a jövő év elejére várható -, akkor az anyagi források is rendelkezésre állnak majd erre a célra - vélte.
Zilay Zoltán szerint bormarketingre évente több mint 1 milliárd forintot kellene költeni ahhoz, hogy az hatékony legyen, mind bel- mind külföldön.
Az idei borkiállításon és -vásáron 12 ország több mint 170 borászata vonultatja fel termékeit, mintegy 2.000 féle bort. A bor- és pezsgőfesztivál díszvendége Olaszország lesz.
MTI - fideszfrakcio.hu