Schmitt Pál jelezte: a fővárosban élők személyenként naponta 30 perc, egy év alatt egy teljes hétnek megfelelő többlet szabadidőhöz juthatnának a város autós és tömegközlekedésének jobb megszervezésével.
Schmitt Pál szerint a fővárosiak közlekedési problémáira adekvát megoldás lenne a szakemberekkel együtt kidolgozott úgynevezett dugóhúzó programja, amelyet megválasztása esetén azonnal a fővárosi közgyűlés elé terjeszt.
A főpolgármester-jelölt tájékoztatása szerint a dugók felszámolása érdekében úgynevezett aktív forgalomirányító központ létrehozását kezdeményezi, egy elektronikus táblarendszer pedig az úton lévő budapestieket tájékoztatná folyamatosan a torlódásokról és a szabad parkolóhelyekről.
Hozzátette: elképzelései szerint a kamerával védett buszsávokon mindig gyorsan tudnak majd haladni a járművek.
Schmitt Pál az azonnali kis változtatások programjaként említette új forgalmi sávok építését és több közlekedési csomóponton a körforgalom kialakítását.
Tervei szerint mozgólépcsőket, illetve lifteket építenek az aluljárókba, hogy az idősebbek, a kismamák és a mozgáskorlátozottak számára megkönnyítsék a közlekedést.
A főpolgármester-jelölt szólt arról, hogy a fővárosiak számára bevezetni szándékozott Budapest kártyával más típusú kedvezmények mellett a közlekedési bérlet és a parkolás is olcsóbb lesz.
Elképzelései közt említette az ingyenes utazás bevezetését pénteken és szombaton este hat órától üzemzárásig a BKV járművein, a Budapest kártya felmutatásával. A családok a hét végén és a munkaszüneti napokon ingyen utazhatnának.
Schmitt Pál programja szerint a főváros adókedvezményekkel és támogatásokkal szorgalmazná a parkolók és parkolóházak építését, illetve fejlesztené a tömegközlekedéshez kapcsolódó parkolók rendszerét.
A főpolgármester-jelölt 12 éves időszakra programozza a 4-es és az 5-ös metró, valamint három új Duna-híd megépítését, illetve a BKV metró-, autóbusz, villamos , troli és HÉV-kocsijainak teljes cseréjét.
Schmitt Pál szerint gyorsvasúti rendszer is kialakítható Budapesten több funkciójú kocsik beállításával a ma is azonos nyomtáv szélességű metró-, vasút-, HÉV- és villamosvonalakon. Jelezte: szándékai szerint a külső kerületeken áthaladó vasúti síneket is bevonják a városi tömegközlekedésbe.
A közlekedés javításához Schmitt Pál fontosnak tartja a Budapesti Közlekedési Szövetség létrehozását, hogy integrálni lehessen a BKV, a Volán és a MÁV eszközrendszereit.
Arra a kérdésre, hogy mennyibe kerülne programjának megvalósítása, Schmitt Pál nem jelölt meg konkrét összeget, azt mondta, hogy a főváros költségvetéséből, megtakarításából, hitelből, valamint kormányzati és EU-s forrásból biztosítaná a beruházások fedezetét.
MTI - fidesz.hu