Idén két lépcsőben összesen 18 %-kal emelte tarifáit a BKV. Az infláció ötszörösét meghaladó szintű tarifaemelés következtében 80 ezer fővel csökkent az utasok létszáma, elviselhetetlenül megnőtt viszont a gépkocsi forgalom, csökkent az árbevétel, nőtt a BKV eladósodottsága és a BKV vezetői márciusra csődöt ígértek.
Mi hát a megoldás, na mi lehet? Csakis újabb immár az infláció háromszorosát kitevő mintegy 10%-os jövő évi jegyáremelés? A BKV 2002 óta, mióta bal-liberális kormány van szegény hazánknak, megoldásként kizárólag a mértéktelen drágítást tudja elképzelni. A jegyáremelés nem jelenti azt, hogy nem ráznak a trolibuszok, nem életveszélyesek a buszok, vagy, hogy nem ritkulnak a járatok. Ott tartunk, hogy ma már a hatalmas dugók ellenére jobban megéri gépkocsival közlekedni.
A kormány és a főváros is cserbenhagyta budapestieket, mert az MSZP-SZDSZ-es ígéretek ellenére nem vállalják fel a BKV problémáit. Egyre messzebb kerülünk az uniós nagyvárosok gyakorlatától, ahol a tömegközlekedést egyharmadában az állam, egyharmadában a város és egyharmadában az utazók fizetik, nálunk pedig csaknem a teljes költséget az utasok állják.
Felszólítjuk Demszky Gábort, hogy a lezüllesztett, eladósított, és egyre drágább BKV helyzetére valódi megoldást keressen, és ne a Budapestiek zsebébe nyúljon egyre mélyebben.
Budapest, 2005. október 14.
Wintermantel Zsolt
frakcióvezető-helyettes
Cikk: | Lendületben a BKV-tarifák: jövőre 8 vagy 10 százalékos áremelkedés várható |