Szálka Miklós, a városüzemeltetési bizottság tagja szerint nem lehet a mostani "kapkodással" komoly műszaki munkát végezni.
Közölte, a jelenlegi fővárosi gyakorlat szerint a többméteres gödröket "nehezen tömöríthető" homokkal fedik be, és ezt követően kerül sor az útfelújításra. A kivitelezők saját érdekükben megvizsgálják az útalap teherbírását, és ha ez nem megfelelő, akkor nem vállalnak garanciát az út esetleges későbbi süllyedése esetén - hívta fel a figyelmet, hozzátéve: az úgynevezett lehajlásméréssel elvégzett vizsgálatokból az derült ki, hogy az útalap "a legtöbb esetben" nem felelt meg.
Elmondta, más országokban az újonnan kiépített közművek fölé ideiglenes burkolatot helyeznek, és az utat csak néhány évvel később látják el végleges burkolattal.
A "kapkodásra" példaként említette, hogy a nemrég felújított Árpád fejedelem útján, valamint a Diósárok úton újra fel kellett bontani a nemrég fektetett burkolatot a közmű-beavatkozások miatt.
Mint mondta, ott kátyúzásos módszerrel állítják helyre az aszfaltburkolatot.
Közölte, azt javasolják, hogy a 2006-os és 2007-es útépítési munkálatokat előzze meg minden esetben teherbírás-mérés.
Elképzelhetőnek tartotta, hogy ezt követően néhány útnak át kell majd építeni az alaprétegét is ahhoz, hogy a következő rekonstrukcióig tartó 10-15 éves terhelést kibírja.
Kupper András, a fővárosi Fidesz-MKDSZ-frakció vezetője közölte: ha a főváros jövőre száz kilométernyi utat kíván felújítani, akkor "egyáltalán nem mindegy, milyen minőségben" teszi.
A városnak ma nem az az érdeke, hogy minőségi munkát végeztessen az útfelújítások során. Demszky Gábor a kampányban vállalt céloknak akar megfelelni, amikor csak a felújított utak hossza és nem azok minősége érdekli - mondta az ellenzéki politikus.
MTI - fideszfrakcio.hu