fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
Felfüggesztették a BKV metrószerelvények beszerzésére kiírt tenderét
2005. november 3., 11:24
A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) felfüggesztette a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) metrószerelvény beszerzésére kiírt közbeszerzési pályázatát - erősítették meg a döntőbizottság titkárságán az MTI érdeklődésére a Népszabadság értesülését csütörtökön.

Az ideiglenes intézkedést azt követően hozták meg, hogy a spanyol Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) jogorvoslati kérelmet nyújtott be a döntőbizottsághoz a BKV közbeszerzési eljárása ügyében - mondta az illetékes. A Főpolgármesteri Hivatal Sajtóirodájának augusztusi közleménye szerint nyolc pályázó volt a metrószerelvény beszerzésére kiírt közbeszerzési pályázatra: főtulajdonosok szerint a nápolyi székhelyű Ansaldobreda, a pekingi China South Locomotive and Rolling Stock Industry, a moszkvai ISC "Metrowagonmash", a Siemens AG, a madridi CAF.S.A., valamint a szöuli Hanwha Corporation, illetve a Budapest Metropolis Konzorcium és a Bombardier Budapest Metró Konzorcium. A BKV október 14-én pedig azt közölte, hogy közülük hat cég bizonyult ajánlattételre alkalmasnak. Az előre rögzített értékelési szempontok alapján a 6 cég közül az 5 legjobb kapott meghívást ajánlattételre. A döntés szerint ajánlattételre alkalmas: a Bombardier Budapest Metró Konzorcium (német-magyar); a Budapest Metropolis Konzorcium (Konzorciumvezető: ALSTOM Transport S.A., (francia - tag: Ganz Transelektro Közlekedési Rt. (magyar)); a Hanwha-Rotem Vegyesvállalat (dél-koreai); a Metrowagonmash Rt. (orosz); valamint a Siemens A G.(német).
A részvételi felhívás az Európai Unió hivatalos lapjában június 16-án, a Közbeszerzési Értesítőben pedig június 24-én jelent meg. A beszerzés tárgya a 2-es metróvonalra 22, a 4-es vonalra pedig 15 szerelvény, valamint további 7 metrószerelvény opciós beszerzése a 4-es metróvonal második szakaszára. Korábbi közlés szerint az új, egyterű szerelvények várhatóan 2009-től szállítanak majd utasokat a 2-es és a jelenleg még épülő 4-es metró vonalán. A szerződést legkésőbb 2006 tavaszán kell megkötni ahhoz, hogy a vonal első szakaszának 2009 végére tervezett üzembe helyezéséhez a szerelvények időben megérkezhessenek - közölte a BKV. A 4-es metró vonalára 15, míg a 2-es metróhoz 22 új szerelvényt akar vásárolni a BKV. A szerződés a 4-es metró második szakaszához további 7 szerelvény opciós beszerzésére is kiterjed majd. A járművek teljes hosszukban átjárhatóak, "egyterűek" lesznek. A 4-es metró vonalára szállítandó szerelvények pedig akár vezető nélkül, automatikus vezérléssel is tudnak majd közlekedni. A beszerzések értékének pontos nagyságát eddig még nem közölték, de korábban a DBR Metró igazgatója, Gulyás László az MTI-nek annyit elmondott, hogy az több tíz milliárd forintot tesz ki. A 4-es metró szerelvényeinek finanszírozásában a főváros mellett az állam is részt vesz és a beszerzéseket részben az Európai Beruházási Bank (EIB hitelkeretéből) fizetik.

MTI - fideszfrakcio.hu