Demszky Gábor kiválóra minősítette a közelmúltban lezárt útfelújításokat - emlékeztetett Kupper András, majd jelezte, a frakció birtokába jutott a Budapesti Műszaki Egyetem Út és Vasútépítési Tanszékének 2005 novemberében elkészített összefoglaló jelentése. Ez nem igazolja vissza a főpolgármester szavait. A jelentés, a főváros fő- és mellékútjain végzett 55 kátyúzásnak technológiai és minőségellenőrzését tartalmazza. A Főpolgármesteri Hivatal megbízásából összeállított tanulmány az aszfaltkeverékek megfelelősségét, beépítését illetve a kátyúk kivágásának és javításának technikáját vizsgálta.
A tanulmányra hivatkozva Kupper András kijelentette, egyetlen esetben sem végezték el a kátyúk sűrített levegővel történő kitisztítását, és csak az úthibák 28%-ában kenték ki forró úti-bitumennel a kívánatos tapadás elérése érdekében. A kátyúk csupán 76%-át vágták körbe. "...legtöbbször a kijavított kátyú mellett repedezett, töredezett felületek maradtak vissza, amelyek a következő télen, vagy jobb esetben néhány éven belül az újabb kátyúképződés veszélyét hordozzák magukban." - idézte Kupper a tanulmány megállapítását. Több olyan helyszínt is megadott ellenőrizendő területnek a fővárosi ütemterv ahol nem volt úthiba, más megadott helyen viszont a kátyúzó brigád nem volt ott. "Ezekre az elvégzett helyekre vajon fizetett-e a Főváros" - tette fel a kérdést.
Egy új városvezetés esetén a politikus arra tett ígéretet, hogy minden évben elvégzik a szükséges, megközelítőleg 10%-os útfelújítási munkát, mely nem függhet attól, hogy a következő évben lesznek-e választások vagy sem.
fideszfrakcio.hu