A ritkítások elsősorban munkanap délelőtti és hétvégi időszakot érintették, ekkor több vonalon 25-40%-kal megnövelve a várakozási időt. Több olyan vonalat is találtunk (pl. 68-as, 76-os gyors busz, stb.) ahol a reggeli csúcsidőben a már ma sem elégséges kapacitást csökkentené tovább a közlekedési cég. Kifogásoltuk azt is, hogy a BKV nem árulja el, a változtatások mennyiben módosítják a cég összteljesítményét. Hétfői ülésén a szakbizottság nem vonta vissza korábbi határozatát, ezzel a döntésével tehát jóváhagyta a BKV járatritkításait, az utasszállítási teljesítmény csökkentését, továbbá javaslatunk ellenére Ferihegy 1 továbbra sem kap elfogadható tömegközlekedési kiszolgálást. Budapest fejlesztési tervei egybehangzóan a tömegközlekedés fejlesztéséről és csábítóbbá tételéről szólnak, a tettek azonban nem ezt bizonyítják: a BKV által a VEKE hatására bevallott számok szerint a cég szállítási teljesítménye 7,247 millió férőhelykilométerrel csökken 2006-ban az előző évihez képest, aminek jóváhagyása egyértelműen a közösségi közlekedés visszafejlesztésére, mintsem fejlesztésére irányuló városvezetői szándékot mutat.
Nem ez az első eset, hogy a BKV által a bizottsági ülésen kiosztott dokumentum a városvezetés átverését szolgálja: A táblázatokban a ritkításokat ellensúlyozó többletként tüntettek fel olyan szerződéses buszjáratokat, melyek különböző agglomerációs településeken belül, azok megrendelésére, vagy éppen a városkörnyéki nagyáruházak megbízásából és költségére közlekednek, a BKV napi, Főváros által megrendelt és a Budapest lakóinak érdekeit szolgáló tömegközlekedési szolgáltatásához tehát semmi közük.
A BKV érdekei egyre nyilvánvalóbbak, menedzsmentjének fő célja költségeinek csökkentése, ezt azonban saját alaptevékenységük visszafejlesztésével, szállítási teljesítményük csökkentésével kívánják elérni, tehát az utasokon kívánnak spórolni. Figyelembe véve a városfejlesztés szempontjait, ezt a rövidlátó és a város számára felettébb káros folyamatot megengedhetetlennek és azonnal visszafordítandónak tartjuk.
A Paraméterkönyvet jóváhagyó Demszky Gábornak észre kell vennie, hogy a városvezetés által teremtett állapot miatt jelenleg a BKV nem érdekelt a tömegközlekedés javításában, a teljesítmény növelésében vagy legalább szinten tartásában. A főpolgármester feladata és felelőssége a hibás szabályozás megváltoztatása, a Paraméterkönyv előírásainak szigorúbbá tétele és az utasok számára érezhető színvonalesést okozó összes járatritkítás megakadályozása, hisz az emelkedő jegyárak mellett a szolgáltatás csökkentése különösen nem megengedhető!
Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület
os - fideszfrakcio.hu