fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
Kátyúzás, vagy fölösleges lyuktömködés
2006. január 4., 14:29
Csak lyuktömködés a kátyúzás, ha nem kellő gondossággal végzik a munkát - mondja a szakember. Az úton levő lyukak foltozgatása milliárdokba kerül, de olykor úgy tűnik, reménytelen küszködés.

Naponta 300 kátyú keletkezik a fővárosban, de rosszabb napokon akár 7-800 is. Ebből a Fővárosi Közterület-fenntartó 250-300-at tud kijavítani. Az elmúlt esztendőben kétmilliárd forintot költött Budapest kátyúzásra. Ennek ellenére alig érezhető javulás. A kátyúk kijavításuk után akár pár órával újra szlalomozásra kényszeríthetik az autósokat.
Almássy Kornél a Budapesti Műszaki Egyetem Út-és Vasútépítési Tanszékének helyettes vezetője elmondta, hogy tanszékük készített egy jelentést, amiben azt szögezték le, hogy a kátyúzás egy ideiglenes megoldást, egy baleset-mentesítést jelent, de hosszú távú megoldást nem lehet várni.
Azt azért leszögezte a tanulmány, hogy kátyúzást lehet jobb minőségben is végezni; három fontos pontot említ: az egyik, hogy a kátyú felületét gondosan ki kell tisztítani, nem elég csak kisöpörni, hanem sűrített levegővel kell kitisztítani. A másik nagyon fontos kérdés, hogy a kátyúnak az alját mielőtt az aszfaltot betennék, ki kell kenni bitumennel vagy bitumenemulzióval, hogy az együttdolgozás a két felület között meglegyen. A harmadik fontos kérdés pedig az, hogy ugyanolyan jó minőségű aszfaltot kell a kátyú beépítéséhez is használni, mint amilyen jó minőségű aszfaltot használnak egy új útfelület elkészítésénél.

- 2005-ben történt egy nagy útfelújítási program, de ezzel a felújítási programmal mindösszesen az utaknak 8-10 százalékát tudták felújítani, ezt a programot kell folytatni. Amíg ilyen rossz és elöregedett az útpályaszerkezet Budapesten, addig sajnos folyamatosan fogunk kátyúval találkozni - mondta Almássy Kornél.

radio.hu - fideszfrakcio.hu