Bartha Pál, a járművezetőket, szerelőket és alkalmazottakat is tömörítő Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeti Szövetségének elnöke elmondta: az már az egyeztetések előtt is nyilvánvaló, hogy az Érdekegyeztető Tanács 5 százalékos ajánlása elfogadhatatlan számukra. Hasonlóképpen kizártnak tartják azt is, hogy létszámleépítéssel teremtsék elő a béremelés pénzügyi hátterét. A dolgozók, főként a járművezetők és a szerelők ugyanis már jelenleg is erősen leterheltek.
Kulcsfontosságúnak tartják, hogy a cégtulajdonos, fővárosi önkormányzat a szolgáltatási szerződésben biztosítsa az rt. működéséhez szükséges anyagi forrásokat. A BKV finanszírozásának rendezetlensége esetén készek arra, hogy az önkormányzathoz és a kormányzathoz forduljanak. A finanszírozási helyzet ugyanis erősen kihat a bértárgyalásokra - tette hozzá.
A szakszervezeti vezető elmondta azt is, hogy tavaly átlagosan 16 ezer forintos személyenkénti béremelést és a szociális juttatások növelését érték el. E szerint az alacsonyabb keresetűek bére esetenként 10 százaléknál is jobban növekedhetett, a nagyobb bérűeké pedig 5-6 százalékkal emelkedett.
MTI - fideszfrakcio.hu