fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
Traktornirvána
2006. január 5., 14:30
A téma az utcán hever. Ennél elcsépeltebb, rongyossá idézettebb gondolatot nem igen találunk a médiában, aminek egyenes következménye, hogy jó érzésű újságíró ilyet véletlenül sem ír le, sőt, még csak nem is gondol. No de mi van akkor - a fővárosi úthálózatot fertőző ragyaként elborító kátyúözönt felidézve -, ha a téma tényleg az utcán hever?

A kérdés persze álfilozófikus, és valójában álkérdés, mint ahogyan az a fölvetés is, miszerint az úttest hiánya - ez lenne ugyebár a kátyú - heverhet-e magán az úttesten? Riasztó távlatokat nyitó dilemma, inkább haladjunk. Hiszen az illetékesek is öles léptekkel haladnak a végső és végleges megoldás irányába, amely bekövetkeztekor Budapest utcáin fogkocogás, nyelvelharapás, üdítőkilötyögés nélkül lehet majd autózni, szabadon, és simán, úgy, ahogy azt az Európai Unió valamely ide vonatkozó, a magyar nyilvánosság elől viszont gondosan eltitkolt előírása bizonyosan tartalmazza.

(Megjegyzem Budapesten sok minden megváltozott az utóbbi évtizedben, a fővárosiak vicctermelő képessége azonban a régi maradt, erre mutat a város közállapotát röviden összefoglaló legújabb tréfa: Japán turista üdvözli oszakai anyját sms-ben: - Jól vagyok, már 1000 fotót csináltam, Bp. szép, de az utak olyan szarok, hogy mindenki traktorral jár...")

Az illetékesek tehát gőzerővel dolgoznak. Harminccal kellene vezetnie a budapesti autósoknak az utak rossz állapota miatt, mondta például a Klub Rádió egyik reggeli műsorában a szakember. Pontosabban nem is mondta, hanem kérte: "Legyenek kedvesek az autósok 30 kilométer per órás sebességgel közlekedni" - fogalmazott a főpolgármesteri hivatal útműtárgy alosztályvezetője, Konyári Zsófia, aki aztán megijedhetett forradalmi ötletétől, mert azonnal emígyen korrigált: "Mondjuk, az egy jó ötlet, hogy használják a tömegközlekedést."

Konyári Zsófia egyébként le van maradva, mert az elképzelését reggel fél hét és fél kilenc között számos fő- és mellékútvonal megvalósítják a budapesti autós polgárok, csak úgy, maguktól, alulról jövő önszerveződve, igaz, ezt úgy hívják, hogy forgalmi dugó. A tömegközlekedéssel kapcsolatban viszont téved a műtárgyas főnökasszony, mivel ha valamennyi autós hirtelenjében környzetettudatos magatartást magára erőltetve buszra és villamosra szállna, az a BKV azonnali és olyan színtű halálát jelentené, hogy talán még Aba Botond év végi sokmilliós jutalma is veszélybe kerülne.
De nem csupán a szakértők robotolnak a hiba elhárításán. A tavalyi nagy sikerre való tekintettel idén is felöltöztetik a Dunán átívelő hidakat; a Miniszterelnöki Hivatal tervei szerint dekorációt kap az Árpád-híd, a Margit-híd, a Lánchíd, az Erzsébet-híd, a Szabadság-híd, a Petőfi-híd és a Lágymányosi-híd is. A kiírás értelmében előnyben fogják részesíteni az újszerű, egyedi, meghökkentő megoldásokat, melyek többek között a magyar történelemről, hagyományainkról és uniós szerepünkről kell, hogy szóljanak. A csikószőrös Erzsébet-, és délibábos Lánchíd ötletét továbbszőve a hivatal igazán kiírhatna olyan pályázatot, amelynek konkrét, kézzelfogható haszna is van, például a művészek a kátyúkkal szabdalt utakat öltöztethetnék vadonat autópálya-jelmezbe, hogy legalább néhány napig úgy tűnjön, mintha.

Dévényi István; hetivalasz.hu

hetivalasz.hu - fideszfrakcio.hu