Nem vezetnek pontos nyilvántartást a fővárosi kátyúkról, így azokról sem, amelyek akár tengelytörést is okozhatnak - ismerte el a Közterület-fenntartó Rt. igazgatója. Tavaly 3700-an reklamáltak a kocsijukban keletkezett kár miatt, de csak 2480-an jártak sikerrel, nekik több mint 160 millió forintot fizetett ki a társaság. A cégnél azt mondták, bár sok ez a pénz, nem ezért teszik ki a táblákat. "Nem az a lényege a dolognak, hogy a táblákat szaporítsuk, hanem hogy kijavítsuk az úthibákat. De ha szükséges, ki fogjuk tenni a táblát is" - szögezte le Csanádi Csaba, az FKF Rt. közútfenntartási igazgatója.
Tartósan javítani azonban a hideg és esős idő miatt egyelőre nem igazán lehet, legalábbis a hivatalos vélekedés szerint. Ezért maradnak a táblák. A Magyar Autóklub szakértője azt mondja: nem véletlenül. Ez, illetve a sebességkorlátozás ugyanis az egyetlen, amivel a cég védekezhet és megvétózhatja a kártérítést. "Semmiképpen sem volna európai megoldás ezt a kérdés ezen a módon rendezni. Sőt, azt lehet mondani, hogy akár Budapest határába ki lehetne tenni lassan a veszélyt jelző táblát, mert kevés olyan útszakasz van ma Budapesten, ahol biztonságosan lehet autózni" - vélekedett Gyulainé dr. Tóth Zsuzsa, a Magyar Autóklub jogi irodavezetője.
Azokon a helyeken, ahol ezentúl tábla figyelmeztet majd az úthibákra, az autósoknak nincs esélyük. Ha a kátyúk miatt megsérül a kocsijuk, a javítás költségeit biztosan nekik kell majd állni.
hirtv.hu - fideszfrakcio.hu