Régiónkban nagyon sok felvidéki dolgozik nagyvállalatoknál vagy telepedett le esetleg végérvényesen Magyarországon. Ők nagy valószínűséggel gyakran küldenek levelet otthon maradt hozzátartozóiknak, ismerőseiknek, amit azok sokszor csak egy hét után kapnak kézhez. A Mária Valéria híd kézenfekvő lehetőségnek látszik laikusok számára, hogy a mobilitását más esetben hangsúlyozó Magyar Posta Rt. kihasználja a hatalmas kerülőknél jóval egyszerűbb és gyorsabb útvonalat.
Az esztergomi postahivatal vezetőjétől megtudtuk, hogy minden egyes Esztergomban feladott levelet, küldeményt egy budaörsi logisztikai központba szállítanak, ahol aztán a megfelelő helyre irányítják tovább. A külföldre, így Szlovákiába feladott levelek ezután a szlovák logisztikai központokon keresztül folytatják útjukat. Azzal kapcsolatban, hogy mérlegelték-e már a lehetséges alternatív útvonalakat, a postavezető lényegében ugyanazt válaszolta, mint a Magyar Posta Rt. kommunikációs igazgatója: ez soha nem volt és várhatóan nem is lesz napirenden. Tomecskó Tamás indoklása szerint a küldeménytovábbítás módja szigorú nemzetközi szerződéseken alapul, és csupán két ország viszonylatában működhetnek, jóval összetettebb, bonyolultabb rendszerről, mechanizmusról van szó annál, semhogy ezt két város, illetve kisebb régiók között alkalmazni tudják. A logisztikai központok ugyanis ellenőrző pontokként is működnek, minden egyes küldemény adatait rögzíteniük kell a későbbi esetleges visszakeresések miatt, alternatív útvonalakra nincs példa egyik európai országban sem. Másrészt Tomecskó hozzáfűzte azt is: nem tartja valószínűnek, hogy napi egy-két levélnél több jönne össze, azaz valójában igény sincs a gyorsabb kézbesítésre. A környező országok postáival természetesen tartják a kapcsolatot és a lehető legjobb együttműködésre törekednek. Tavaly a gyors kézbesítést elősegítendő a posta megállapodást kötött a határőrséggel, miszerint autóikat torlódás esetén a szokásos ellenőrzés után soron kívül átengedik a határon. Így tehát elvileg különösen hatékonyan közlekedhetnének Esztergom és Párkány között is. Párkányból pedig egyszerűen továbbíthatók lennének a küldemények, természetesen szintén a megfelelő logisztikai központoknál történt szelektálás után. Így a ma működő Esztergom-Budapest-Pozsony-Párkány útvonal legalább némileg lerövidülne. Gondolhatnánk viszont azt is: ugyan miért éppen a postai szolgáltatás válna rugalmasabbá az uniós csatlakozás után, hogyha még a sürgősségi ellátás, betegcserék egyszerűbb lebonyolítását is képtelenségnek tűnik megoldani.
Hídlap - fideszfrakcio.hu