- Augusztusban elvesztegetett időként minősítette az új kormányzat első pár hónapját a gyorsforgalmi úthálózat szempontjából. Nem volt túl korai ez a kritika?
- Nem, hiszen kész programokat, kész terveket vehettek át. Azáltal viszont, hogy a finanszírozáson változtatni szándékoznak, és csak most írták ki a közbeszerzési pályázatokat, öt hónapot vesztettek. Mindenki tudja, hogy utat csak tavasztól őszig lehet építeni, azaz legkorábban a jövő év tavaszán kezdődhet meg az útépítés.
- Ön ennél tovább is ment, hiszen azt mondta, a kormányzat valójában nem is akarja megépíteni az ígért 800 kilométernyi utat.
- Emlékeztetnék arra, hogy a polgári kormány 600 kilométer gyorsforgalmi utat ígért. A választási hevületben ők erre 800 kilométert mondtak, meggyőződésem szerint minden tartalmi felmérés nélkül. Idén csak azt az M3-as szakaszt adják át, amit mi építettünk. Nekik annyi dolguk van, hogy koccintsanak az egészségünkre. Úgy tudjuk, nem is akarnak 800 kilométert építeni, állítólag három variáns kerül majd a kormány elé: az egyik 389, a másik 230, míg a harmadik 145 kilométernyi gyorsforgalmi utat irányoz elő.
- Az Ön minisztersége idején hány kilométer gyorsforgalmi út épült?
- Az M7-essel együtt 190 kilométer autópálya és gyorsforgalmi út, szemben a korábbi négy év 170 kilométerével. Ha ebben a ciklusban az ígért 800 kilométerből 300-at átadnak, akkor én már nagyon elégedett leszek.
- A 6-os út építése mikor érheti el Tolna megyét?
- Vagy a ciklus végén, vagy a következő ciklus elején. Ez már a források ide-oda csoportosításán múlik.
- Milyen szakembernek tartja utódát?
- Nagyon jóeszű szakember, aki ugyanakkor más gazdaságpolitikai elveket vall, mint én. Csillag István erősen liberális gazdaságpolitikus.
-krasznai- Tolnai Népújság