Kupper András elmondta: kormányra kerülve támogatni fogják a metróvonal meghosszabbítást, ha erre a "pénzügyi lehetőségek" is meglesznek.
Ebben az esetben "nem csak a 4-es metrót kell kivinni egyfelől Rákospalotáig, másfelől a (budaörsi) virágpiacig, hanem a be nem fejezett 3-as metrót is meg kell hosszabbítani (a IV. kerületi) Káposztásmegyerig" - fogalmazott, utalva arra, hogy a 4-es metrót eredetileg Dél-Buda-Rákospalota (DBR) metrónak nevezték.
Mint mondta, a káposztásmegyeriek ma "gyakorlatilag vidéken élnek", és "úgy jönnek be autóval (a belvárosba), mintha az agglomerációból járnának be".
Arra az újságírói felvetésre, hogy a budaörsi bevásárlóközpontoknak is megérné a metró felszíni, virágpiacon is túli meghosszabbítása, tehát elképzelhető, hogy hozzájárulnának a beruházáshoz, Kupper András azt mondta: egy ilyen tervet "nyilván" támogatnának anyagilag is.
Hozzátette, frakciója a 4-es metró budaörsi virágpiacig történő meghosszabbítására tesz javaslatot csütörtökön a Fővárosi Közgyűlésben.
Az újbudaiaknak nem az a problémája, hogy nehezen jutnak be a belvárosba, hanem az, hogy az agglomerációból érkező "százezres nagyságrendű" autósáradat nap mint nap áthömpölyög rajtuk - mondta.
Rámutatott, hogy a virágpiaci metróállomásnál kialakított P+R parkolóban hagyott autók nem szennyeznék Budapest levegőjét és az ingázóknak is gyorsabb, kényelmesebb utazást biztosítanának.
Kupper András kiemelte: a metróterveket a Baross tértől a Bosnyák térig tartó vonalhosszabbítás miatt úgyis módosítani kell, így célszerű a két változtatást csütörtökön a közgyűlésen egyszerre tárgyalni.
Balás-Piri László, XI. kerületi frakcióvezető közölte: a metróhosszabbításért indított civil népi kezdeményezés során közel ötezer aláírás gyűlt össze, az MSZP-SZDSZ többségű képviselő-testület mégsem kívánta napirendre tűzni az ügyet.
MTI - fideszfrakcio.hu