Jelenleg ugyanis csupán a Budapest-Győr-Hegyeshalom közötti vonalon közelíti meg a sebesség az áhítottat. Ahhoz azonban, hogy a sportrajongók le ne késsék majd a győri meccset, vagyis, hogy a vonal teljes szakaszán 160 kilométeres sebességgel lehessen közlekedni - a jelenlegi 120-140 kilométer helyett - nem elegendő csak a pályát erre alkalmassá tenni. Ehhez ugyanis megfelelő biztosítóberendezések szükségesek - ezek jó részét már kiépítették ezen a vonalon -, s emellett az úgynevezett európai vonatbefolyásoló rendszer "felszerelése" is nélkülözhetetlen, amely beruházások szerepelnek a MÁV terveiben.
Az igazi feladvány azonban a többi helyszín gyors megközelítése - vagyis hogy például Budapestről Debrecenbe csaknem felére csökkenjen a menetidő, ami ma az alig átlagos száz kilométeres sebesség mellett mintegy két és fél óra. Ehhez ugyanis elengedhetetlen a pálya felújítása, illetve az említett biztosítóberendezések kiépítése, amit a vasúttársaság, illetve a kormányzat már korábban tervbe vett, mint ahogyan például a Budapest-Békéscsaba vonal felújítását is, bár ez utóbbi város nem szerepel a horvát-magyar Eb helyszínei között.
Ezen vonalak rekonstrukciója után vagy mellett a Dunántúlon is megkezdődik a fejlesztés, vagyis idővel a székesfehérvári helyszín is gyorsan megközelíthetővé válik.
A vágyak elérése érdekében bővíteni kell a mozdonyparkot is, ami ugyancsak szerepel a vasúttársaság terveiben. A MÁV jelenleg tíz nagy sebességű villamos mozdonnyal rendelkezik, amelyek a Győr-Hegyeshalom vonalon közlekednek. Nagy sebességű közlekedésre alkalmas személykocsikat is be kell majd szereznie a MÁV Rt.-nek, bár már jelenleg is vannak olyan járművek, amelyek akár 200 kilométeres sebességre is alkalmasak. Kavalecz Imre, a MÁV szóvivője lapunknak elmondta, hogy ezeket jelenleg főleg a nemzetközi, s esetenként az InterCity forgalomban közlekedteti a vasúttársaság, de kevés van belőlük főleg annak tükrében, hogy valamennyi Eb-helyszínt ilyenekkel kellene megközelíteni.
Napi Gazdaság - fideszfrakcio.hu