Számtalan járatritkítást tartalmazott a BKV, 2006-ra elfogadott új szolgáltatási szerződése. A mai napon a civilek és az ellenzék nyomására ezt visszavonta a Városüzemeltetési Bizottság - jelentette ki Szálka Miklós, a testület alelnöke délelőtti sajtótájékoztatóján. Így tehát a 2005-ben megismert módon közlekedik továbbra is a 28-as, 37-es villamos és a 77-es és a 85-ös autóbusz.
A repülőtéri busz 200-as viszonylat számon közlekedik majd. A járat nem áll meg az 1-es terminálnál csak visszafelé, ezért a javaslatot az ellenzék nem támogatta.
A politikus arról is beszámolt, hogy a Thököly úti villamos járat megszűntetését szorgalmazta egy tanulmányra hivatkozva a bizottság. A szakmai anyag mások mellett olyan megállapításokat tartalmaz, mint például, hogy a szerelvény csupán 15 km/h sebességgel tud haladni. Szálka hangsúlyozta, hogy a Bosnyák tér és Újpalota között éppen hogy fejleszteni kell a tömegközlekedési kapcsolatot. Ennek kapcsán emlékeztetett arra a régi fideszes javaslatra, hogy a 4-es metró első lépésben Újpalota és a Keleti pályaudvar között épüljön meg.
A városvezetés a Szabadság híd másfél éves lezárásával számol a Vámház körúti metrómegálló építése ürügyén. Ez is mutatja, hogy teljesen előkészítetlen a beruházás, nincsenek organizációs tervek, melyek alapján dönteni lehetne a lezárás ellen vagy mellett. A fideszes szakember a hídon folyó villamosforgalom fenntartása mellett érvelt. Rámutatott, a villamosforgalom megszűntetésével igyekszik a jelenlegi városvezetés forgalmat generálni a tervezett 4-es metró presztízsberuházásának.
Szálka Miklós utalva a tavalyi Lajos utca, Pacsirtamező utcai gázvezeték építésre, (melynek során hónapokig mindkét sáv le volt zárva), majd pedig a Vámház körúti útfelbontásra, - jelezte, a közműszolgáltatók ilyen esetekben mindig vis majorra hivatkoznak. Az utóbbi időben nagyon megszaporodtak az ilyen események. A várospolitikus ezt azzal magyarázta, hogy csupán ezzel az indokkal lehet felbontani öt évnél korábban az újonnan leaszfaltozott utakat. Mindezek miatt a Városüzemeltetési Bizottság ülésén javasolta, hogy vizsgálják meg az előző év vis major eseteit, hogy valóban annak tekinthetőek-e.
Az ülést követően Perlaki Jenő képviselő, a bizottság tagja jelezte, hogy a BKV több, mint 30 buszjáratán utaslemaradás történik csúcsidőben. A mai ülésre beterjesztett BKV anyag azt ecseteli, miért nem képes kezelni ezt a helyzetet. A Fidesz képviselői a vitában azonban bebizonyították, hogy a jelenlegi források átszervezésével ezt hogyan lehet megoldani. Ennek eredményeként a BKV április közepéig köteles szervezési intézkedéseket tenni, mely 90 százalék alá, vagyis 4és ½ utas / négyzetméter alá viszi a járművein az utaslétszámot.
fideszfrakcio.hu