Lukács András, a szervezet elnöke pénteki budapesti sajtótájékoztatóján hozzátette: az önkormányzat költségvetés-tervezete szerint, a 416 milliárd forintos büdzséből csak néhány tízmillió forint jutna az első két feladatra, a tömegközlekedési járművek forgalmi előnyben részesítésére pedig 87 millió forintot fordítanának.
Az idén zöldfelületek gondozására 170 millió forinttal jutna kevesebb, mint az előző évben - mondta.
Bánsági György, a Fővárosi Önkormányzat Környezetvédelmi Bizottságának elnöke kiemelte, hogy még van lehetőség változtatásra, mivel a költségvetést csak jövő héten csütörtökön fogadja el a közgyűlés. Reményei szerint átcsoportosítással és uniós források bevonásával sikerül növelni a zöldfelületek kezelésére és a közlekedéssel kapcsolatos feladatokra fordítható összeget.
A rendezvényen a Levegő Munkacsoport bemutatta A sikeres város titka című új kiadványát is, amelyben egyes városok példáján keresztül mutatják be, hogyan valósíthatók meg egyszerre a gazdasági, társadalmi és környezeti célkitűzések. A zöldek szerint például Koppenhága, Groningen és Bogota példája bizonyítja, hogy a városok válsága, a motorizáció növekedése, a romló környezet, az agglomeráció terjeszkedése elkerülhető folyamatok.
Bősze Sándor, a BKV Zrt. főosztályvezetője a fejlesztés eszközei közül kiemelte a buszsáv, az elválasztott villamospálya és a közös villamos és buszpálya kialakításának lehetőségét. Kitért arra, hogy míg 2000-ben 20 különálló autóbuszsáv volt a fővárosban 14 kilométeres hosszúságban, addig ez az útszakasz 2005 végére 60 sávra és 30 kilométerre bővült. A 2006-os tervek között szerepel a 7-es autóbusz-család teljes nyomvonalának elkülönített sávba terelése - tette hozzá.
MTI - fideszfrakcio.hu