Az indoklás szerint a partnerség eddig is csak igen korlátozottan járult hozzá a Suzuki profit- és szabadpénzeszköz-termeléséhez, és az adósosztályzat fő szempontja a Suzuki erős pozíciója a japán és a feltörekvő országok kisautópiacán.
Később azonban mindkét cég nyilatkozatot adott ki, amely szerint nem számolják fel teljesen a tőketársítást, vagyis lehet, hogy csak részleges lesz az eladás, és a műszaki együttműködést mindenképpen folytatják. A General Motorsnál hozzátették, hogy bármennyit adnak is el a Suzukiból, azt rendezett formában teszik majd, a Suzuki nyíltpiaci részvény-visszavásárlása keretében.
A General Motors, a világ legnagyobb autógyára - nyomában az előzni kívánó Toyotával, amelynek a piaci értéke már most is jóval nagyobb - tavaly 8,6 milliárd dolláros adó utáni veszteséget szenvedett a magas termelési költségek, piaci részesedésének zsugorodása és a megkezdett átalakítás miatt. 2004-ben 2,8 milliárd dollár, 2003-ban 3,82 milliárd dollár volt az adózott eredménye. Nemrég közölték, hogy 2008-ig 30 ezer fős létszámleépítést hajtanak végre, és bezárnak 12 gyárat Észak-Amerikában.
Az amerikai Standard Ú PoorÍs hitelminősítő tavaly májusban a befektetési szint alá rontotta a két legnagyobb amerikai autógyár, a General Motors és a Ford adósosztályzatát, a két cég növekvő értékesítési nehézségei, piacvesztése miatt a japán versennyel szemben. A General Motors hosszú lejáratú besorolását "BB"-re rontotta a hitelminősítő az addigi "BBB mínusz"-ról.
A Suzuki központjában megerősítették a negyedévvel ezelőtti előrejelzést, amely szerint a márciussal záruló üzleti évben 61 milliárd jenes adózott eredményre és 2,57 billió jenes forgalomra számítanak.
Legutóbb, január elején a Suzuki rekord mennyiségű, 2,22 millió autó eladását tervezte erre a naptári évre, 2006-ra világszerte, 10 százalékkal többet, mint tavaly.
A vállalat fejlesztő beruházásai szinten maradnak a következő pénzügyi évben is, körülbelül 220 milliárd jen (1,9 milliárd dollár) elköltésére lehet számítani, főleg a magyarországi és az indiai kapacitásbővítés miatt. Arra számítanak, hogy az európai eladások az idén 17 százalékkal nőnek, az amerikai export nem egészen 10 százalékkal emelkedhet.
A Magyar Suzuki Rt. 2005-ben tervezett árbevétele 300 milliárd forint körül alakul a 2004-ben elért, több mint 220 milliárd forint nettó árbevétel után, közölték a társaságnál korábban.
A Magyar Suzuki közleménye szerint folytatódtak a beruházások, a vállalat 2005-ben a tervek szerint mintegy 50 milliárd forintot költött fejlesztésre.
MTI - fideszfrakcio.hu