Ha csak feleannyi energiát fordítanának az építésre mint a bejelentésekre, már rég járhatóak lennének az utak, járna a 4-es metró. A kátyúktól helyenként járhatatlan, veszélyes utakat pénzrátétellel igyekeznek "gyógyítani".
Miként közös korábbi sajtótájékoztatóikon, ezúttal is repkedtek a milliárdok. A Gazdasági Minisztérium útmutatása világos: a közutak kezelői kötelesek a veszélyes utakat kijavítani. Erre Demszky Gábor immáron tizenöt éve fütyül, most pedig kapkod. A Diósárok vagy a Városmajor utcában bárki meggyőződhet a nagy liberális erőlködés eredményéről: repedezett, megsüllyedt burkolat az alig néhány hónapja felújított útfelületen.
Az sem lehet véletlen, hogy bár a városházán elkészült a Közútkezelői Szabályzat, azt mégsem merte elfogadtatni a főpolgármester a Közgyűléssel. A titokban tartott tervezet úgy fogalmaz: "A közút üzemeltetője köteles a közutat folyamatosan a biztonságos közlekedésre alkalmas állapotban tartani." Demszky Gábor azonban fél az elszámoltatástól. Hetente bitumenes simítófát emel a magasba, holott sima, erős és biztonságos útpályákkal kellene igazolnia 15 éves munkáját.
A főpolgármester sokadszorra ígéri, hogy megoldja azokat a problémákat, melyek nélküle létre sem jöttek volna. A budapestieknek a számonkérhető jogszabály helyett sajnos ezúttal is Demszky Gábor hangzatos ígéreteivel és széles mosolyával kell beérniük.
Budapest, 2006. március 20.
Wintermantel Zsolt
frakcióvezető-helyettes
Fővárosi Fidesz-MKDSZ frakció
os-fidesz.hu