Az okmányt eredetileg kedden írták volna alá Románia, Horvátország, Szerbia-Montenegró, Szlovénia és Olaszország ipari és energiaügyi miniszterei.
A beruházás kezdeményezői, a román, a horvát és a szerb kormány 2004. novemberben hívták meg Szlovéniát és Olaszországot a tervbe.
Az építkezés még az idén elkezdődhetne, és várhatóan jövőre elkészülhetne a vezeték, amelyen évente 60 millió tonna kőolajat juttathatnak majd el Nyugat-Európába, írta a román lap. Az építési költségeket 1,9 milliárd euróra becslik, ezenkívül az összefüggő infrastrukturális beruházásokra további 2-3 milliárd eurót számítanak.
Korábban információk jelentek meg évi 112 millió tonnás, illetve 12 millió tonnás kapacitásról is a South East European Line (SEEL) vezeték számára, amely Triesztnél csatlakozna a Trans Alpine Pipeline (TAP) vezetékhez. Összehasonlításképpen a Pozsony és az OMV schwechati finomítója között tervezett csővezeték évente 3,5 millió tonnás kapacitással rendelkezne.
Hírek szerint a Cosntanta-Trieszt vállalkozásba be akar kapcsolódni a kínai nemzeti olajtársaság és az osztrák OMV is. Az OMV részt vesz a Törökországot Közép-Európával összekötni tervezett Nabucco gázvezeték építési projektben is bolgár, román és magyar együttműködő partnerek társaságában. A háromezer kilométeres vezeték kivitelezési költségei 4,4 milliárd euróra becsülhetőek.
MTI - fidesz.hu