Gyurcsány Ferenc a napokban megtekintette a MÁV által 11 milliárd forintért gyanús sietséggel, a megszokott eljárástól eltérő módon, vélhetően kampány-célzattal beszerzett Bombardier-vonatokat. A 10 járművet az osztrák vasút nem volt hajlandó átvenni a gyártótól, a magyar kormányzatnak azonban mégis megfeleltek. Gyurcsány Ferenc kíváncsiságáról egy napilap a következőképpen számolt be: "A vonat szép! Jó is? - fordult a munkásokhoz. A megszeppent dolgozók válasz nélkül kezet ráztak vele."
Szeretnénk, ha Gyurcsány Ferenc nem maradna tudatlan, ezúton tájékoztatjuk: a vonat nem jó. Forgalomba helyezési engedély híján a telepen állnak a szerelvények, utasokat nem szállíthatnak. Javaslom, hogy további kérdéseivel Gyurcsány Ferenc inkább Kóka Jánoshoz forduljon, aki az üggyel kapcsolatban feltett írásbeli kérdéseimre nem tudott megnyugtató válaszokat adni.
Az adófizetők joggal várnak választ arra: miért nem vette át a szóban forgó Bombardier járműveket az osztrák vasút? Remélhetőleg nem műszaki hiányosságok akadályozták az ausztriai üzembe állítást, és ha mégis, akkor nekünk miért jók ezek a járművek? Mitől vált ilyen sürgőssé újabb motorvonat-típus beszerzése két hónappal a választások előtt? Ki fogja javítani a jelenlegiektől eltérő típusú motorvonatokat, és mennyivel lesz ez drágább a Stadler vonatok javításánál?
Manninger Jenő,
a Fidesz közlekedési programszóvivője