"Egy elektromos kábelnek a védőcsatornája, egy 10-15 centiméteres eternit cső vezeti be ide a vizet" mondta a MTI helyszínen lévő tudósítójának Aba Botond, a BKV vezérigazgatója, aki hétfőn a főpolgármesterrel közösen tartott sajtótájékoztatót a Batthyány téren.
Aba Botond szerint kizárt, hogy a víz nyomásától beszakadjon az aluljáró födémszerkezete, de azt elképzelhetőnek tartja, hogy a mennyezet károsodni fog. Az egybefüggő vízoszlop alatti területet homokzsákokkal vették körül. A BKV vezérigazgatója szerint szinte kizárt, hogy a néhány méterre lévő metróbejárót is elérje a víz. Ha ez mégis megtörténne, kapukkal zárhatják le az átjárót.
A Batthyány téri és a Margit hídi HÉV-megállót is le kellett zárni a szivárgó víz miatt.
Nagy Tihamér, a HÉV főmérnöke szerint a végállomáson a legsúlyosabb a helyzet. A Batthyány téri végállomás tetejéről folyamatosan ömlik a víz a falak mentén. A főmérnök számításai szerint 8-10 liter folyik be másodpercenként. A HÉV-szerelvények ezért csak a felszínen közlekednek.
Az aluljárót és a HÉV-állomást a 2005-ös metrórekonstrukcióval egy időben újították fel. A programban azonban nem szerepelt a födémszerkezet szigetelése, annak ellenére, hogy 2002-ben a mostanihoz hasonlóan beszivárgott a Duna vize - mondta a főmérnök.
MTI - -fidesz.hu