Az új tantárgy az iskola diákjainak 85 százalékát alkotó roma tanulókat segíti szociális, családi helyzetükből adódó hátrányaik ellensúlyozásában, egymás kultúrájának, hagyományainak megismertetésével pedig toleranciára, mások tiszteletére, értékeinek elismerésére neveli a tanulókat - mondta el a tantárgyat kidolgozó Kopasz Dénesné.
Elmondása szerint az alsó tagozatosok a cigány népmesék, versek olvasásával, azok illusztrálásával kezdik a tantárgy tanulását, a felsősök pedig a romák történelmével, hagyományaival, kulturális örökségével ismerkednek. A kisebbek 18 órában, a felsősök 36 órában tanulják a tantárgyat.
A roma népismeret oktatásához az igazgató-helyettes gyűjtötte a roma irodalmat, a képzőművészeti alkotások reprodukcióit és valamennyi, fellelhető szakirodalmat.
A tantárgyat drámapedagógiai foglalkozások egészítik ki, a cigány folklórról, hagyományokról tanultakat pedig népi tánccsoportban is kamatoztatják a diákok. A cigánytáncokat roma származású pedagógus tanítja nekik olyan sikerrel, hogy egy-egy rendezvényen alig akarja leengedi a gyerekeket a színpadról a lelkes közönség.
A népismeret keretében tervezik még a roma képzőművészettel kapcsolatos foglalkozások bevezetését is - mondta el Kopasz Dénesné.
A sárkeresztúri iskolába járó tanulók 69 százaléka halmozottan hátrányos helyzetű, ezért az intézmény pedagógusai nagy figyelmet fordítanak a képességek kibontakozatását segítő oktatásra is.
Kiemelt feladatként kezelik az olvasási, számolási problémák gyors felismerését és kezelését, valamint a cél érdekében innovatív módszereket - logopédiai fejlesztést, diszlexia prevenciót, kommunikációs beszédfejlesztést, drámapedagógiát - alkalmaznak olyan sikerrel, hogy a végzős diákok többsége szakmát tanul, vagy érettségit adó iskolában folytatja tanulmányait - mondta el Kopasz Dénesné.
MTI - fidesz.hu