fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
Semmittevés után tarolás
2006. április 11., 07:05
Bár Magyarország fővárosában az eltelt négy évben nem épült egy centiméternyi metróalagút, és a korábbi ígéretek sem valósultak meg, az országgyűlési választás első fordulójában a fővárosban tarolt a Budapestet is irányító MSZP-SZDSZ-koalíció, összességében a listás szavazatok 56,06 százalékával -írja a Magyar Nemzet.

Alig másfél héttel a választás előtt Gyurcsány Ferenc és Demszky Gábor 800 milliárd forintos fejlesztési tervről szóló szerződést kötött, amelynek számos pontja olyan ígéretet tartalmaz, amelyet a balliberális városvezetés másfél évtizede képtelen beváltani.

Budapesten vasárnap az MSZP 43,78 százalék szavazatot kapott, míg az SZDSZ országos eredményét csaknem megduplázva, 12,28 százalékot szerzett, így a Fidesz 35,11 százalékkal hiába lett a budapesti második helyezett, a külön induló MDF 5,3 százalékos szereplése is az ellenzék hátrányát jelzi.

Az eredmények azt mutatják, hogy a jelenlegi balliberális városvezetés eredmények nélkül is sikerrel szerepel választásról választásra.

Emlékezetes, a polgári kormányzás idején a fővárosban felépült a Nemzeti Színház, a Művészetek Palotája, a Millenáris Park, a lágymányosi egyetemi központ, megújult a Hősök tere, újjáépült az Uránia Nemzeti Filmszínház, valamint a leégett sportcsarnok helyén a Budapest Sportaréna. Eközben az 1998 és 2002 közötti ciklusban az MSZP és az SZDSZ ellenzékként folyamatosan Budapest ellehetetlenítéséről, "kiszárításáról", a négyes metró beruházásának leállításáról beszélt, sőt Demszky Gábor főpolgármester mind a mai napig 100 milliárd forintos elvonást emleget.

A négy évvel ezelőtti kormányváltás után a kormánypártok nagyarányú fejlesztést, az árvízvédelmi gátak megépítését ígérték, s első helyre a négyes metró beruházását tették.

Ehhez képest az idén március 27-én Demszky Gábor és Medgyessy Péter volt miniszterelnök sokadszorra bejelentve a beruházás tényleges megkezdését, tegnap letette a négyes metró alagútjának alapkövét. Bár a tényleges alagútfúrás csak jövőre kezdődik, a balliberális politikusok továbbra is az Orbán-kormányt hibáztatják, hogy az eltelt négy évben egy centiméternyi pályaszakasz sem épült.

Forrás: Magyar Nemzet

fidesz.hu