fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
Magyar bor- és bormarketing siker Londonban
2006. április 16., 12:25
Az Egyesült Királyság The Sunday Times Wine Club elnevezésű borklubja a Hungarovin Campanula Pinot Grigio nevű borát választotta a klub legnépszerűbb borává és egyben ezt a bort bemutató magyar standot tüntette ki a legjobb stand elismerő címmel március végi londoni borkiállításán - tájékoztatta az MTI-t a Törley Pezsgőpincészet.

A Törley-csoporthoz tartozó Hungarovin már három éve szállít a világ leghíresebb borszakírója, Hugh Johnson által alapított borklub számára többféle magyar bort. A Hungarovin Kft. Campanula - ez a harangvirág latin neve - márkájú Pinot Grigio, azaz szürkebarát bora, amely az Etyek-budai borvidékről származik, az elmúlt években közkedvelt lett a neves angol borklub tagjai között. Így érhette el, hogy ez év elején megkapta a legnépszerűbb bor kitüntetést. A brit borklub 28 éve minden tavasszal megrendezi a legkiválóbb borok bemutatóját az angol fővárosban. A Törley Pezsgőpincészet Kft. az idén másodszor kapott meghívást a bormustrára, hogy azon külön standdal vegyen részt.

A londoni borkiállításon mintegy 80 külföldi kiállító borait láthatták és kóstolhatták az érdeklődők. A magyarok nemcsak a kiállított borokkal - többek között a Campanulával, a Domaine St. Orban Etyeki Sauvignon Blanc 2004-sel, valamint a nagyrédei Pannónia Chardonnay-val -, hanem azok marketingjével is sikert aratak: a Törley Kft. standja ugyanis elnyerte az idei legjobb stand díjat, megelőzve számos neves külföldi kiállítót.

Bálo Zoltán, a Törley Pezsgőpincészet marketingvezetője az MTI-nek elmondta: a cég évente mintegy 13-15 millió palack bort állít elő. E mennyiség mintegy 15-20 százalékát szállítják Angliába. Az Egyesült Királyságba szállított borok 30-40 százaléka kerül a The Sunday Times Wine Club exkluzív borklubba. A Törley Pezsgőpincészet múlt évi árbevétele mintegy 14 milliárd forint volt. Ez az idén a múlt évi márkavásárlások nélkül várhatóan 1-2, a márkavásárlásokkal együtt pedig mintegy 5-8 százalékkal növekszik majd. A teljes árbevétel mintegy 30 százalékát teszik ki a boreladásból származó bevételek - mondta a marketingvezető.

MTI - fidesz.hu