Az utasokat buszok szállítják majd a 4-es, 6-os vonalán, az autósok pedig csak egy sávon közlekedhetnek. A 3,4 milliárd forintos költségű felújítás a tervek szerint június 9-én, egy nappal a 2-es metró rekonstrukciós munkáinak kezdete előtt fejeződik be.
Ma kezdődik a nagykörúti villamos vonalának átépítése, hogy szeptembertől üzembe állhassanak az új Siemens-Combino villamosok. Emiatt hatalmas torlódásokra kell számítani a Nagykörúton és a budai körúton. A felújítás alatt buszokkal szállítják majd az utasokat, több helyen megszüntetik a parkolási lehetőséget és buszsávot jelölnek ki a Nagykörúton, illetve kétszer egy sávon fognak közlekedni az autók ebben az időszakban.
A nagykörúti átépítési munkát két ütemben végzik. Május 19-ig a Moszkva tér és Blaha Lujza tér között újítják fel a felsővezetékeket, második ütemben pedig a Blaha és a dél-budai megállók közt korszerűsítik a pályát. A két főütem között, május 20-án és 21-én a nagykörúti teljes vonalszakaszon leáll a villamosközlekedés és villamospótló buszok szállítják az utasokat. A második ütem pünkösdi hétvégéjén és hétfőn, június 3-5-ig a nagykörúti villamosok rövidebb útvonalon, a Moszkva tér és az Oktogon között járnak.
A nyolc hétig tartó rekonstrukció részeként átépül a 4-es, 6-os villamos teljes áramellátási rendszere, a Margit hídi pesti és budai felhajtón panellcserét hajtanak végre és öt megállóhely párt kiszélesítenek. Valamennyi utasperon magasságát megemelik 12 centiméterrel, hogy az alacsony padlós villamos bejáratával egy szintbe kerüljenek, így a kerekesszékkel, babakocsival közlekedők is akadálymentesen be- és ki tudnak majd szállni a járműből. Emellett új váltókat építenek be és több helyen kicserélik a síneket.
A tervek szerint a felújítás június 9-én, egy nappal a 2-es metró rekonstrukciós munkáinak kezdete előtt ér véget.
MNO - fidesz.hu