A MÁV közleménye szerint 980 millió forintot kellene költeni a vasúti pályák földműveinek talajcseréjére, ami hosszú távon jelentene védelmet az árvíz ellen. A MÁV tájékoztatása szerint a Budapest-Hegyeshalom vasútvonalon a komáromi térségben a helyreállítás becsült költsége 120 millió forintot tesz ki. Az Almásfüzitő-Esztergom-kertváros vasútvonal az üregesedett földmű helyreállításának becsült költsége 200 millió forint. A Baja-Bátaszék vonalon található hat vasúti hídfőt kell javítani, ennek becsült költsége 20 millió forint.
A MÁV tájékoztatása szerint a vasúti árufuvarozásban naponta mintegy 40 millió forint többletköltség jelentkezik az árvíz idején. MÁVCargonál úgy számolnak, hogy az árvíz idején a terelőforgalom miatt 15 millió forint a többletkiadásuk, a többlettartózkodások kocsibére 20 millió, míg a saját kocsik rendelkezésre bocsátása - kocsibér és elmaradt haszon - 5 millió forintot tesz ki naponta. A MÁV közölte azt is, hogy a kormányzati operatív bizottság részére mintegy 200 tehervagont is rendelkezésre bocsátottak, amelyek az árvízvédelem rendelkezésére állnak.
MTI - fidesz.hu