Kavalecz Imre közleménye szerint a szakemberek megállapították, hogy a vasútvonalon megteremtődtek a biztonságos vasúti közlekedés feltételei. Megvizsgálták a vasúti pályatestet és a hídszerkezeteket. Ezek után döntöttek a vasúti közlekedés újraindításáról, bár lesznek olyan karbantartások, amit még el kell végezni. A vizsgálatok 20 millió forintba kerültek, az üregesedett földmű helyreállításának becsült költsége 200 millió forint körül alakul.
A közlemény ismertetése szerint az árvíz miatt lezárt vasútvonalakon továbbra is vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat: Tiszaalpár és Lakitelek között, továbbá Vésztő és Szeghalom, Kunszentmárton és Tiszaföldvár, valamint Kunszentmárton és Csépa között. Az árhullám elvonulásáig itt nem közlekedhetnek a vonatok.
Szolnok és Szajol között a magas vízállás miatt az egyik vágányon 20 km/h sebességkorlátozás mellett közlekedhetnek a vonatok. A másik vágányon, a Zagyva vasúti hídját zúzottköves kocsik foglalják el. A vonatok továbbra is módosított menetrend szerint közlekednek, az IC vonatok Miskolc felé kerülnek Nyíregyháza-Debrecen végállomással.
Sárospatak és Sátoraljaújhely között megszűnt a fokozott felügyelet, a Bodrog visszahúzódott. Egyelőre a vonatok továbbra is 20 km/h sebességgel haladhatnak.
Tokaj és Rakamaz között a vonatok továbbra is 40 km/h sebességkorlátozás mellett közlekedhetnek. A vasúti boltozott híd hordalékkal feltöltődött, ezt a vasúti pályafelügyeletnek kell kitakarítania, a belvízkárok elkerülése érdekében.
Nyíregyháza és Balsa között a vonatok 20 km/h sebességgel közlekedhetnek.
MTI - fidesz.hu