Ez jó esélyt adhat Borisz Abramovics résztulajdonos-cégvezérnek arra, hogy megóvja a KrasAirt az Aeroflotba való beolvasztástól, írta a Vedomosztyi csütörtöki számában.
Az üzleti lap egy hivatalnoktól úgy értesült, hogy Putyin ráírta az "egyetértek" szót a gazdaságfejlesztési és a közlekedési miniszter beadványára. Ebben German Gref és Igor Levityin olyan lépésekre kérte az elnöki áldást, amelyek a KrasAiren nyugvó holding létrehozását célozzák, az állami ellenőrzés fenntartása nélkül.
Az AiRUnion légi szövetséget Abramovics 2004 végén hozta létre a KrasAirből, valamint a Domodedovskie Avialiniiből (DAL), a Samarából, az Omskaviából és a Sibaviatransból, a teljes egyesítés szándékával.
Az orosz állam birtokolja a KrasAir 51 százalékát, a DAL 50 százalékát és a Samara 46,5 százalékát. Ugyanakkor Abramovics és a hozzá kötődő struktúrák tulajdonában van a KrasAir és a Samara mintegy 40 százaléka, a DAL 48,6 százaléka, az Omskavia 70 százaléka és a Sibaviatrans 100 százaléka.
Az orosz vagyonügynökség ellenezte Abramovics fúziós tervét, mert az állami részesedés "felhígulna" az egységes AirUnionban: így a Rosbank értékelése szerint 32 százalékra csökkenne és 79 millió dollárt érne, míg a Pacioli könyvvizsgáló szerint 42,2 százalékot tenne ki és 110 millió dollárt érne.
A két minisztérium azonban támogatta Abramovicsot, azzal érvelve, hogy az állami pakett értékét az egyesítés jócskán megnövelné (még ha többségi ellenőrzés meg is szűnne a KrasAir felett).
A vagyonügynökségnél azt mondták a Vedomosztyinak, hogy nem adják fel a küzdelmet, és továbbra is azt a tervet pártolják, hogy a nemzeti légitársaságba, az Aeroflotba vigyék be a konkurens légitársaságokban, köztük a KrasAirben meglévő állami részesedéseket.
Abramovics egyébként főrészvényese a magyar AirBridge-nek is, amely a Malév megvételére pályázik.
MTI - fidesz.hu