Konok Tamás pályája kezdetén, a '40-es, '50-es években főként realista képeket festett, majd 1956-os Párizsba kerülése után az új művészeti és környezeti hatásokra váltott absztrakt képi világra. Ebben a lírai rendszerben a fő szerepet általában az egyéni vonalak kapják, amelyek meghatározzák az egész képi világnak, mint önálló mikrokozmosznak az egyensúlyát.
Konok általában kevés színnel dolgozik, munkáira jellemző az egységes felület előtti vonalháló, amelynek a szerkezete, rendje határozza meg a képet, valamint a geometriai formák használata - a szegedi kiállítás egy részén például a piramis kap főszerepet.
A kiállításon helyet kapnak a művész kollázsai is, amelyek 1985-ben, hazatérése után készültek, és amelyekkel ennek a visszatérésnek a hatását, a régebbi magyarországi emlékeket dolgozza fel. Ez az egyetlen alkalom, amikor újra visszatér a figuralitás művészetébe.
A kiállítás eredetileg a budapesti Ernst Múzeumban volt látható három hétig, majd a tárlat egyik kurátora, Oláh Zsófia kezdeményezésére kerültek a képek Szegedre az Olasz Kultúrintézetbe, ahol május 18-tól június 18-ig tekinthetik meg a kiállítást az érdeklődők, valamint május 31-én a művésszel a két kurátor, Oláh Zsófia és Uhl Gabriella beszélget.
MTI - fidesz.hu