A berlini rendőrség szóvivője szombaton reggel arról számolt be, hogy a sérültek közül hatnak az állapota súlyos. A többieket orvosi kezelésben részesítették, majd hazaengedték. A szóvivő szerint nem kizárt, hogy a sérültek száma a huszonhatnál magasabb, mivel nem mindenki jelentkezhetett a hatóságoknál. Az első jelentések még arról tettek említést, hogy egy személy életét vesztette, ezt azonban a szóvivő nem erősítette meg. A 17 éves, berlini ámokfutót őrizetbe vették. Tettének indítékai egyelőre nem ismertek. A rendőrségi szóvivő szerint a merényletnek nincs "bevándorlási háttere." A hatóságok megkezdték a vizsgálatot. A szóvivő közölte, hogy a fiatal férfi már korábban is követett el bűncselekményeket. A tömegben hatalmas pánik tört ki. A merénylet elkövetése után mintegy 100 rendőr és 45 tűzoltó volt bevetésben.
Az ünnepségről beszámolva S. Kovács Ferenc az MTI berlini tudósítója arról írt, hogy az esti órákban több százezer érdeklődő előtt lézershow-val avatták fel a német főváros új főpályaudvarát, amely megkönnyíti majd a vonatok áthaladását a német fővároson. Az új, "az első igazi" berlini főpályaudvar ötszintes: a legfelső szinten kelet-nyugati irányba, a legalsó szinten észak-déli irányba haladnak a szerelvények. A szintek között bevásárló központot és étkezdéket nyitnak. A berlini főpályaudvart Európa legmodernebb és legnagyobb, átmenő forgalmat lebonyolító pályaudvaraként hirdetik, ahol naponta ezer szerelvény halad majd át: távolsági és helyi vonatok, valamint a berlini városi gyorsvasút szerelvényei.
A péntek esti nyitó ünnepségen a pályaudvart európai összefüggésekben emlegették, "európai szívnek", amely megkönnyíti az áramlást Európa északi és déli, keleti és nyugati része között. A húszperces lézershow-t Jerry Apelt fényművész tervezte, a műsor egyik fénypontja a reflektorokkal felszerelt vonatok befutása volt keleti és nyugati irányból. A főpályaudvar az egykori berlini fal közelében, a Spree folyó partján épült fel. A "szuperlatívuszok pályaudvaraként", a "közlekedés katedrálisaként" is emlegetett vasúti csomópont szépséghibája, hogy egyelőre nem nagyon kapcsolódik a berlini tömegközlekedéshez: nincs metróállomása, nem vezetnek hozzá villamosjáratok, a városi gyorsvasúthálózat kapcsolódása is csonka.
MTI - fidesz.hu
Cikk: | Elkészült a német "műszaki csoda" |