A munkálatok során a nagykörúti áramellátás felújítása is megtörtént, azonban kétes sikerrel. A már felújított vonalszakasz átadása óta a hanyag felújítás miatt 5 alkalommal történt olyan üzemzavar, ami a villamossal üzemelő szakaszon 10 percnél hosszabb időre megbénította a forgalmat.
Május 26-án, pénteken este a Nyugati téren történt felsővezeték-szakítás, akkor több, mint 40 percen keresztül nem közlekedtek a villamosok a kontárfelújítás miatt.
A helyzetet tovább súlyosbítja az áramellátási szakaszok felújítása. A Nagykörúton eddig irányonként 7, azaz összesen 14 áramellátási szakasz üzemelt, tehát ha egy helyen leszakadt a vezeték, a maradék 13 szakaszban maradt áram, tudtak közlekedni villamosok. A felújítás hatására a szakaszok száma 3-ra (!) csökkent, és mivel a szakaszhatárok nem esnek egybe a vágánykapcsolatokkal, kijelenthető, hogy az eddigi gyakorlattal ellentétben egy áramszünet vagy felsővezeték-hiba azonnal lebénítja a közlekedést a Nagykörút teljes szakaszán, a Moszkva tértől Dél-Budáig. A zavarérzékenység ilyen mértékű növelése már szándékos károkozás.
A Nagykörúton ma mindössze két helyen, az Oktogonnál és a Blaha Lujza téren tudnak a villamosok irányváltással visszafordulni, így például egy Rákóczi téren történő baleset miatt egészen Dél-Budáig lebénul a közlekedés. Mivel a balesetek, áramszünetek, műszaki hibák a nagykörúti üzemben mindennaposak, ezért szükséges lett volna további váltók beépítése, hogy zavarok esetén minél hosszabb szakaszon lehessen fenntartani a közlekedést.
Az új váltókat azonban kispórolták, ezzel további bosszúságot garantálva utasok ezreinek. A sort még hosszan lehet folytatni: megszüntették a 6-os villamos körtéri hurokvégállomását és helyette új fejvégállomást építenek, ezzel jelentősen megnövelve a gyaloglási távolságokat. A Nyugati téri megállóban oszlopot tettek az egyik ajtó útjába. A mozgássérültek fogadására alkalmas peronokról sokhelyütt csak lépcsőn lehet távozni. A peronokat csak majdnem sikerült eltalálni, éppen pár centi hiányzik ahhoz, hogy szintben lehessen beszállni ez az ígéret sem teljesült tehát. A költségnövekedést nem jelentő vakvezető sávok telepítése pedig ismét elmaradt.
A Főváros és a BKV a felújítás előkészítése óta hétről-hétre milliárdokkal dobálózik. Ennek ellenére az igazi problémák megoldatlanul maradtak, illetve a gondatlan látványberuházás a Nagykörút üzembiztonságában még romlást is hozott, a javulás helyett. A város felelős vezetésének el kell számolnia a történtekkel és az elköltött milliárdokkal, ezért arra kérjük a főpolgármestert, hogy nevezze meg: kik hagyták jóvá az súlyos baklövéseket tartalmazó felújítási terveket és kik a felelősei a bekövetkezett üzemzavaroknak?
Forrás: OS -Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület
fidesz.hu