A képviselő-testület szerdai ülésére tűzte napirendre a témát, a környezeti hatástanulmányt viszont csak május 29-én kapták kézhez a szervezetek, akiknek a képviselőkhöz hasonlóan így nem volt idejük alaposan elolvasni az anyagot, a lakosság pedig egyáltalán nem ismerhette meg a benne foglaltakat.
Az Élőlánc, a Levegő Munkacsoport és három kerületi civil szervezet ugyanakkor előzetes állásfoglalást juttatott el az önkormányzatnak a Hajógyári-szigetre tervezett beruházásról, amelyben a környezetvédelmi feltételek szigorítását javasolta.
A környezetvédők szerint a beruházás hátrányai legnagyobb részben a III. kerület lakóira hárulnak, míg az előnyökből alig élveznek valamit.
Jelen pillanatban a megismert anyagok alapján megállapítják, hogy a beruházás által keltett közlekedési többletforgalom alulbecsült és torz arányokat tükröz. Valószínűtlen, hogy a luxusszállodák, kaszinók, jachtkikötők, konferenciák vendégeinek többsége a tömegközlekedést használná személyautó vagy turistabusz helyett. Az alátámasztó számítások akár helytállóak, akár nem, érthetetlen, hogy a megvalósítást (leszámítva a szigeti buszjáratot, ami nem a beruházás területét tárná fel) miért nem kötik járulékos tömegközlekedés fejlesztésekhez. Különösen, ha a becslések szerint a vendégek többsége tömegközlekedéssel érkezne.
Összességében a jelenleg ismert paraméterek mellett megállapítható, hogy a beépítés a kerület lakóinak valószínűsíthetően károkat fog okozni - olvasható a szervezetek által mellékelt előzetes állásfoglalásban.
A Fővárosi Közgyűlés április 27-i ülésén egyetértett az óbudai önkormányzat Hajógyári-szigetre vonatkozó szabályozási tervével, ezzel a főváros zöld utat adott a mintegy 400 milliárd forint összértékű magánbefektetői beruházás megvalósítására.
A Hajógyári-sziget déli részén, az egykori gyár területén a beruházó hét szállodát, valamint konferenciaközpontot, négy apartman hotelt, kaszinót, welnesz központot, valamint sportpályákat építhet.
MTI - fidesz.hu