A múlt hónap közepén indított eljárás keretében a főügyészség azzal gyanúsítja a KrasAir tisztségviselőit - köztük nyilvánvalóan Borisz Abramovics főrészvényes-vezérigazgatót, habár nevét a főügyészség nem említette külön -, hogy a légitársaság 51 százalékát birtokló vagyonügynökség képviselőit megtévesztve vittek keresztül egy 1,5 milliárd rubeles (több mint 55 millió dolláros) kötvénykibocsátást az AiRUnion légi szövetség nevében, és az így felhajtott pénzzel "saját belátásuk szerint" rendelkeztek. A KrasAir azt mondta, hogy a repülőgépparkja megújítására és javítására, részben Boeing 737-esek vételére használta fel a kötvényhitelt. Egy vagyonügynökségi tisztségviselő viszont azt mondta a Vedomosztyi című lapnak, hogy a hitelt csak a gépjavítás "anyagi-műszaki bázisának megújítására" fordították.
A KrasAir kezessége nélkül az általa létrehozott AiRUnion (eredetileg AirBridge) nem bocsáthatta volna ki a kötvényeket. A kezességet a KrasAir tavaly júniusi közgyűlésén hagyták jóvá, de a vagyonügynökség néhány nappal a novemberi kibocsátás előtt közölte: képviselői ez ellen szavaztak, csak éppen voksaikat nem vették tekintetbe (arra hivatkozva, hogy az állam érintett fél az ügyletben). Emellett a vagyonügynökség szerint képviselői már a kötvényhitel napirendre tűzését is ahhoz a feltételhez kötötték, hogy Abramovics személyes kezességet is vállaljon a kötvényhitelért, de erre sem került sor. Ezért a vagyonügynökség már a múlt év végén panaszt tett a krasznojarszki regionális döntőbíróságon. Ez azonban húzta-halasztotta az ügy tárgyalását. Mindamellett Abramovics elsősorban azért került konfliktusba a vagyonügynökséggel, mert 2004 végén meghirdette az AiRUnion egységes vállalattá formálását a KrasAir és még négy légitársaság részvételével. A tervezett holdingban ugyanis 40 százalékra csökkenne az állami részesedés, ami jelenleg 51 százalékos a KrasAirben és a 50 százalékos a másik kulcstag Domodedovskie Avialiniiben.
A gazdasági és a közlekedési minisztérium ennek ellenére támogatta a KrasAir tervét, és nemrég elnyerték hozzá Vlagyimir Putyin elnök előzetes beleegyezését is médiajelentések szerint. Amíg a két tárca a piaci verseny fennmaradását tartja kívánatosnak, addig a vagyonügynökség a nemzeti Aeroflot törekvését pártolta, amely a konkurens légitársaságok állami pakettjeinek megszerzésére irányul. Igaz, az Aeroflot egy hónapja jelezte, hogy egyelőre lemond a KrasAir és partnerei beolvasztásáról(bár eredeti terve rájuk is kiterjedt).
Ha a főügyészség vádat emel Abramovics ellen, akkor javulnak az Aeroflot esélyei érdekeinek védelmezésére, mondta egy piaci elemző a Vedomosztyinak. Abramovics már több mint egy éve meg akarja venni a Malévot - a magyar AirBridge közbejöttével -, hogy ugyancsak csatlakoztassa az AiRUnionhoz.
MTI - fidesz.hu